آموزش کسب و کار اینترنتی انلاین در ایران

فراحرف | کسب و کار آنلاین

اصطلاحات رایج درسئو قسمت اول

مجموعه: تعداد بازدید: 31

اصطلاحات رایج درسئو قسمت اول

اگر شما هم در زمینه سئو فعالیت می کنید و یا می خواهید در این زمینه اطلاعات بدست آورید باید با اصطلاحات رایج در زمینه سئو آشنایی پیدا کنید اگر هم می خواهید سئوی سایت خود را به یک متخصصی بدهید پیشنهاد می کنیم این مطلب را مطالعه کنید تا در زمان صحبت با سئوکار صحبت های یکدیگر را بهتر بفهمید.

تکنیک های سئو به دو گروه دسته بندی می شود سئوی داخلی و خارجی از طرفی دیگر سئو از لحاظ قانونی و غیر قانونی از تکنیک هایی استفاده کرده که شامل سئوی کلاه سفید ، سئوی کلاه خاکستری و سئوی کلاه سیاه می باشد این قوانین را الگوریتم های گوگل مشخص می کند.

 

صفحات نتایج گوگل یا سرپ

زمانی که شما یک عبارت را در گوگل تایپ می کنید صفحه ای که شما مشاهده می کنید که در آن چند نتیجه یا سایت قرار دارند در آخر صفحه هم صفحه های دیگری را مشاهده خواهید کرد و کاربر می توانید به صفحه های بعدی برود و نتایج بعدی را هم ببینید به این صفحات سرپ serp  گفته می شود.

 

رتبه بندی یا رنکینگ

گوگل براساس معیارهایی که در الگوریتم هایش تعیین کرده است صفحات وب را براساس هر کلید واژه از بهترین صفحه تا بدترین صفحه مشخص خواهد کرد و در نتایج آن ها را می بینید که به آن رتبه بندی گفته می شود.

 

رتبه صفحه در گوگل

در نتایج گوگل اگر از بالاترین نتایج سایت را بشماید به ترتیب سایت بالاتر رتبه بیشتری دارد و رتبه های پایینتر دو ، سه ، چهار و تا آخر هستند رتبه اول بهترین رتبه در سئوی سایت به شمار می روند و هر مقدار که آن عدد از یک بیشتر شد از رقیب های خود عقب افتاده است.

 

رتبه الکسا

سایت الکسا هم مثل گوگل به سایت ها رتبه می دهد ولی معیار رتبه این سایت فرق می کند سایت الکسا به هر سایتی براساس محبوب شدن آن در کشور و در دنیا رتبه خواهد داد.

 

ارگانیک سرچ یا جستجوی ارگانیک

زمانی که یک کاربر توسط سرچ در نتایج سایت شما را مشاهده می کند و نه توسط بنر یا تیلیغ که در سایت های دیگر وجود دارد به آن جستجوی طبیعی گفته می شود.

 

ترافیک طبیعی

به ترافیکی که توسط سرچ طبیعی به سایت شما می آیند ترافیک طبیعی می گویند.

 

نتایج طبیعی

نتایج طبیعی به یک فهرستی گفته می شود که پس از جستجو کردن یک عبارتی در صفحه نتایج آن را مشاهده می کنید برای نمونه در گوگل برخی از نتایج با علامت ad  نشان داده می شوند این نتایج غیر طبیعی هستند و تبلیغاتی هستند که با پرداخت کردن هزینه در فهرست ظاهر خواهند شد ولی بقیه نتایجی که ظاهر می شود طبیعی هستند و به خاطر بهینه شدن سایت در جایگاه قرار دارند.

 

اسنیپت ها یا پیشنهاد ویژه گوگل

اسنیپت های انتخاب کوتاه متن می باشد که در بالای نتایج جستجو نشان داده می شوند و برای جواب دادن به سوال جستجوگر طراحی شده است محتوایی که در یک کادر ظاهر شده به صورت خودکار از صفحه های وب در ایندکس گوگل خارج خواهند شد مدل های مختلف اسنیپت های شامل جدول ها ، لیست ، تعاریف می باشد این قابلیت برای زبان فارسی فعال نیست.

ریدایرکت

ریدایرکت به انتقال دادن محتوای یک صفحه سایت به صفحه ای دیگر و اعلام کردن این مورد به گوگل می باشد.شما می توانید ریدایرکت را هم به سایت های دیگران انجام بدهید و برای حل کردن مشکل محتوای تکراری از آن استفاده می شود.

ریدایرکت ۳۰۱

تغییر دادن مسیر به صورت دائمی از یک آدرس به آدرس دیگر می باشد ۳۰۱ تغییر مسیر بازدید کننده سایت و موتور جستجو را به یک سایت اینترنتی که از محلی متفاوت  که در ابتدا در مرورگر تایپ کرده اند ارسال می نمایند.

انکسر تکست

حتما  شما هم مشاهده کرده اید که زمانی که به یک عبارت لینک می دهید آن قسمت رنگش آبی است و اگر ماوس را روی آن بگذارید رنگش آبی می شود که به آن انکرتکست می گویند.

لینک های فالو و نوفالو

هر لینکی که ایجاد می گردد به وسیله ربات های گوگل و بقیه موتورهای جستجو بررسی می گردد هر فردی که لینک را ایجاد کرده قادر است با گذاشتن یک کد به ربات ها دستور بدهد که آن لینک را دنبال نمایند یا توجه به آن نکنند دستور فالو به ربات ها می گوید که باید به آن لینک اهمیت داد و تا رسیدن به مقصد آن را دنبال نمایند این روش برای هر دو صفحه تاثیر دارد ولی دستور نوفالو برعکس است به این معنی که به ربات ها دستور داده به آن لینک اهمیتی ندهند و مثل یک متن عادی با آن رفتار نمایند با این روش امتیاز صفحات تغییری نمی کند.

سایت مپ یا نقشه سایت

همانگونه که ذکر کردیم یکی از راه های انجام دادن سئوی داخلی ساختن نقشه سایت و گذاشتن آن در روبات های موتور جستجو می باشد نقشه سایت یک فایلی به فرمت xml  می باشد که دارای همه صفحه های سایت و روش ارتباط آنان با همدیگر می باشد این فایل را باید بعد از ساختن در هاست قرار بدهید و به صورت هوشمند آپدیت خواهد شد بعضی از نقشه های سایت هم برای کاربران طراحی شده اند تا کاربر بتواند توسط آن ها در یک صفحه همه صفحات سایت را ببیند این نوع نقشه ها معمولا با کدهای پی اچ پی هستند.

فایل robots.txt

اگر شما هم مقالات مرتبط با سئو را مطالعه کنید این فایل را می بینید کار کردن با آن آسان است این فایل متنی بوده و دارای دستورهایی برای ربات های گوگل هستند اگر این فایل در سایت شما باشد هر ربات پس از رسیدن به سایتتان اول آن را می خواند و براساس دستورات آن عمل خواهد کرد این دستورها شامل خواندن یا نخواندن بعضی از صفحه ها یا فایل های خاص در سایت شما است.

اصطلاحات سئوی داخلی

کلمه کلیدی

زمانی که شما سایتتان را سئو می کنید باید یک یا چند کلید واژه را انتخاب نمایید و سایت خود را برای آن بهینه کنید با این کار زمانی که مخاطب آن کلید واژه را جستجو کرد سایت شما در رتبه اول نشان داده می شود و روی آن کلیک می کنند پس کلید واژه باید یک عبارت یا واژه هایی باشد که احتمال جستجو کردن آن در گوگل زیاد است.

محتوا

یکی از روش هایی که سئوکار انجام می دهد تولید محتوا می باشد شما باید از کلید واژه ها در این محتوا استفاده کنید شما از محتواهای تولید شده می توانید در شبکه های اجتماعی یا سایتی مثل اینستاگرام استفاده کنید علاوه بر این می توانید از این محتوا به روش تصویری ، متن نوشتاری ، فیلم ، صدا و ….. استفاده کنید.

محتوای یونیک

محتوای یوتیک به محتوایی گفته می شود که از سایت های دیگر کپی نشده باشد بلکه آن نویسنده با جمع اوری مطالب از منابع گوناگون با تحقیق و اضافه کردن دانش خودش یک مطلب کاملا منحصر به فردی را ایجاد کرده باشد.

محتوای همیشه سبز

محتوای همیشه سبز به محتوایی گفته می شود که قدیمی نمی شود این مطلب تاریخ انقضا نداشته و همواره نیاز خوانندگان را رفع می کند اسم این محتوا از گیاه همیشه سبز گرفته می شود آن گیاه برگ های سبز خودش را در تمام سال حفظ خواهد کرد.

اصطلاحات رایج درسئو

اصطلاحات رایج درسئو

چگالی کلید واژه

یکی از نکته هایی که در سئوی تولید محتوا باید به آن توجه کنید چگالی کلمه کلیدی می باشد چگالی کلمه کلیدی به معنی نسبت تکرار کلمه های کلیدی به تعداد کل واژه های موجود در متن می باشد.

 

Keyword stuffing  استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی

بعضی از وبمستران از کلمات کلیدی به صورت زیاد در متن استفاده می کنند به روشی که متن غیر عادی است و خواندن آن سخت می شود به این معنی که جایی که باید از کلمه کلیدی استفاده کند یا بیش از حد استفاده کند به آن keyword stuffing  گفته می شود.

 

Branded keyword  کلمه کلیدی برند شده

کلمه کلیدی برند شده به عبارتی می گویند که اسم تجاری سایت است این نوع کلید واژه شامل نام برند سئو برای سئوی سایت اهمیت زیادی دارد و برند شما را در بین مردم خواهد شناخت.

 

لینک داخلی internal link

لینک داخلی به لینک هایی که درون سایت شما هستند و مقصد آن ها یک صفحه از سایت شما است می گویند.

 

Deep linking

روشی که از لینک های داخل سایت در محتوای سایت استفاده خواهد کرد در اصل لینک عمیق به آن می گویند هر پیوندی از یک صفحه در سایت به صفحه دیگری از آن سایت است این مورد برای درخواست برای اقدام یا در مقالاتی استفاده شده در جایی که از لینک برای هدایت کردن بازدید کننده به صفحه ای با محتوای بهتر استفاده می گردد.

 

Absilute Link

این مورد لینکی است که برای لینک داخلی استفاده می گردد در اصل مسیر مطلق را به یک فایل ، صفحه اچ تی ام ال ، عکس یا هر چیز دیگری که امکان دارد بخواهید در سایتتان لینک بدهید نشان خواهد داد از این لینک به عنوان یک قسمتی از برچسب انکر استفاده شده و از یک پروتکل ، اسم دامنه ، نام پرونده و زیر شاخه ، صفحه اچ تی ام ال یا چیز دیگری تشکیل شده است.در پیوند داخلی دو مسیر قرار دارد یکی نسبی و دیگری مطلق با این کار هیچ نشانه ای نیست که یکی از آن ها به نسبت به سئو برتر باشد.

 

http://seoroz.com/%d8%a7%d8%b5%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%ad%d8%a7%d8%aa-%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%ac-%d8%af%d8%b1%d8%b3%d8%a6%d9%88-%d9%82%d8%b3%d9%85%d8%aa-%d8%a7%d9%88%d9%84/

اصطلاحات رایج در سئو ۲

اصطلاحات رایج در سئو ۳

منبع:سئورز

نظر شما !!!

نظر شما برای “ اصطلاحات رایج درسئو قسمت اول ”

ویدیو ها