آموزش سئو از صفر تا صد رایگان【سئو 2020】 آموزش سئو آموزش سئو ...
مجموعه: کسب و کار تعداد بازدید: 110
Search Engine Optimization : مخفف عبارت (سئو) SEO که به معنی بهینه سازی سایت برای موتور جستجو است.
بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ، مجموعه ای از اقدامات و تکنیک هایی است که انجام صحیح آنها منجر به افزایش کیفیت و کمیت ، ترافیک وب سایت شما از طریق نتایج اورگانیک موتور جستجومی شود.
با یادگیری سئو در کانال تلگرام جاذبه سئو ، شما نحوه کار موتورهای جستجو ، آنچه افراد جستجو می کنند ، چرایی و چگونگی جستجوی افراد را درک خواهید کرد.
دنبال کنید: کانال تلگرام آموزش سئو صفر تا صد رایگان
مطمئن باشید سئوی موفقیت آمیز، سایت شما را برای کاربران و موتورهای جستجو جذاب خواهد نمود.
این تکنیک ها و متد ها همیشه توسط موتور جستجو در حال تغییر و به روز رسانی است تا نتایجی که به کاربر نمایش داده می شود نتایج کامل و نزدیک به خواسته کاربر باشد.
اولین بار یاهو در سال ۱۹۹۵ بحث اصول و قوانین سئو را مطرح کرد. اما با ورود جستجوگر گوگل به این عرصه، اصول سئو با رنگ و بویی جدید به کاربران وب ارائه شد.
جستجوگر گوگل توسط لری پیج و سرگئی برین در سال ۱۹۹۸ ساخته شد و توانست در مدت کمی نظر مخاطبان و کاربران زیادی را به خود جلب کند تا کاربران بفهمند سئو چیست؟
موتور گوگل روزانه چند صد میلیون بار توسط کاربران مختلف در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و از این طریق روزانه صدها میلیون دلار درآمد به دست می آورد. موفقیت ها و پیشرفت های گوگل در این زمینه باعث شد تا موتور جستجوی یاهو در سال ۲۰۰۰ از الگوریتم گوگل تبعیت کند.
از نظر فنی دو نوع سئو داخلی و سئو خارجی وجود دارد.
on page seo
اطلاعاتی که به کاربر نمایش داده می شود ، مانند: متن ، تصاویر و پیمایش وب سایت ، روابط وب سایت ،با وب سایت های دیگر ،لینک بیلدینگ ، شبکه های اجتماعی و …
off page seo
دانستن اصطلاحات رایج در سئو ، اولین قدم برای یادگیری سئو می باشد.
برای مطالعه تخصصی سئو ، دانستن اصطلاحات رایج در سئو ضروری است.
همانطور که می دانیم سئو (seo) مخفف کلمه search engine optimization یا همان بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد.
بهینه سازی موتور جستجو یک تکنیک یا استراتژی برای رتبهگیری بهتر وبسایت در صفحه نتایج جستجو است.
از مهم ترین اصطلاحات سئو می توان به HEO که مخفف کلمه Human Experience Optimization می باشد.
ربات های گوگل سایت شما را از دیدگاه یک انسان مورد بررسی قرار می دهد که وب سایت شما باید کاربر پسند باشد.
بنابراین باید سایتی با ظاهر و رابط کاربری کاربرپسند طراحی کنید و همچنین تولید محتوا را برای انسان و از دیدگاه یک انسان انجام دهید نه برای گوگل.
اولویت گوگل ، در واقع همان رضایت کاربران است.
بازاریابی برای موتورهای جستجو است.
هدف ما از آموزش سئو این است که با بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو میزان بازدید و در نهایت درآمدسایت خود را افزایش دهیم که این موضوع، سئو را به امری حیاتی در زمینه دیجیتال مارکتینگ تبدیل می کند.
در واقع این کلمه بیشتر در سایتهای بازاریابی و تبلیغاتی مشاهده می شود. کلمه SEM از دو بخش SEO و PPC تشکیل شده است.
سئو یعنی همان بهینه سازی موتورهای جستجو و PPC به معنای پرداخت در ازای کلیک بر روی مطالب و تبلیغات اینترنتی می باشد. تبلیغات کلیکی گوگل google) adwords) نمونه ای از آنهاست.
بهینه سازی شبکه ها و رسانه های اجتماعی.
بهینه سازی رسانه های اجتماعی ، فرایند افزایش آگاهی از یک محصول ، مارک یا رویداد برای دستیابی به مشتریان با استفاده از تعدادی شبکه ها و رسانه های اجتماعی است. شبکه های اجتماعی یکی از موثرترین روش ها در بهینه سازی سایت و همچنین اصول سئو می باشد.
روش های بهینه سازی شبکه ها و رسانه های اجتماعی
فعالیت مناسب در شبکه های اجتماعی
تکنیک های لازم تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی
تکنیکهای انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی
شبیه به SEO
هدف ، هدایت ترافیک به وب سایت شما است.
بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی.
بازاریابی رسانه ها و شبکه های اجتماعی نوعی بازاریابی اینترنتی است که از رسانه ها و شبکه های اجتماعی برای اهداف خاص خود استفاده می کند.
شامل ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا در شبکه ها و رسانه های اجتماعی است که برای رسیدن به اهداف بازاریابی و برندسازی شما می باشد.
مشتریان شما از طریق رسانه های اجتماعی در حال تعامل با برندها هستند و اگر از طریق سیستم عامل های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام ، تلگرام ، لینکدین ، پینترست و … مستقیماً با مخاطبان خود صحبت نمی کنید ، شما به زودی فراموش خواهید شد!
بازاریابی رسانه های اجتماعی راهی برای دستیابی به مشتریان جدید ، تعامل با مشتریان موجود و ترویج فرهنگ ، رسالت یا لحن مورد نظر خود که در اختیار کاربران قرار میدهید.
یعنی پرداخت به ازای (هر) کلیک.
پرداخت به ازای هر کلیک به این معنا است که: با هربار کلیک بر روی آگهی شما و هدایت بازدیدکننده به وب سایتتان هزینه مشخصی به موتور جستجوگر پرداخت میگردد در صورتی که کمپین شما به طور کاملاً حرفه ای طراحی شده باشد، هزینه آن نا چیز خواهد بود.
تبلیغات کلیکی در موتورهای جست و جو (مانند Google Adwords)، محبوبترین روش تبلیغات کلیکی یا PPC است.
این روش تبلیغات امروزه در دنیا و همینطور ایران مخاطبان زیادی دارد و کسب و کارهای زیادی در حال استفاده از این روش هستند.
میلیون ها صفحه در وب وجود دارد ، اما هیچ یک از آنها برای صاحبان کسب و کار اینترنتی از صفحات نتایج موتور جستجو یا SERP ها مهم نیستند.
صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) صفحاتی هستند که توسط موتورهای جستجو در پاسخ به پرس و جو توسط یک کاربر نمایش داده می شوند.
در واقع صفحه ای است که بعد از انجام جستجو با استفاده از موتور جستجو می بینید.
شامل لیستی از نتایج جستجو است که مربوط به عبارت جستجو یا کلمات کلیدی شما وارد شده است.
هر نتیجه جستجو به طور معمول شامل عنوان صفحه و شرح مختصری از صفحه است.
این توضیحات ممکن است از برچسب توضیحات صفحه گرفته شده باشد.
ممکن است حاوی تکه ای از متن صفحه باشد که شامل کلمات کلیدی مرتبط با عبارت جستجو شده است.
این صفحات ممکن است حاوی نتایج دیگری مانند تبلیغات نیز باشد.
قرار گیری در رتبه های اولیه نتایج جستجو می تواند موفقیت کسب و کار شما را تا حد زیادی تضمین نماید.
هنگام جستجوی کلمه کلیدی خاص، معمولا تنها چند گزینه اول در SERP مورد بررسی قرار می دهد و به سایر نتایج توجهی نشان داده نمی شود.
پس از اگر در ابتدای لیست ارائه شده در صفحه نتایج جستجو قرار داشته باشید سایتی موفق خواهید داشت.
ظاهر سایت
عبارت User Interface عبارت تکمیل یافته UI یا همان رابط کاربری می باشد.
عبارت ui به ظاهر و یا هر چیزی که در صفحه نمایش (یا همان ظاهر سایت شما) می باشد گفته میشود.
این یک بخش جدایی ناپذیر در ایجاد اولین تصور مانددگار بر روی کاربران است.
پشتیبانی از گرافیک خوب به جذاب تر شدن وب سایت شما کمک می کند.
رابط کاربری (UI) بر احساس کلی کاربر متمرکز است.
آنچه کاربر را در سایت نگه میدارد ، رابط کاربری (UI) یعنی طراحی زیبا و جذاب است.
تجربه کاربر
عبارت UX مخفف شده User Experience و به معنای تجربه ی کاربر می باشد.
راحتی کابر و ایجاد رضایت کاربر در کار کردن با سایت را UX می گوییم.
طراحی UX به طور مستقیم بر روی رتبه SEO شما از طریق معیارهای جذب کاربر تأثیر می گذارد.
بنابراین UX از جمله موارد مهم در امر سئو می باشد زیرا عکس العمل و رفتار کاربران در سایت برای گوگل بسیار مهم است.
اگر میخواهید در سئو سایت خود موفق شوید ، حتما به ux سایت خود اهمیت زیادی دهید.
با صرف زمان برای بهبود طراحی UX ، شما شاهد بهبود رتبه بندی سئو ، افزایش اعتبار برند و حفظ بهتر مخاطب خواهید بود.
کلمات کلیدی
کلمات کلیدی ایده ها و موضوعاتی هستند که محتوای شما را توضیح می دهند.
از نظر SEO ، کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که افراد در موتورهای جستجو مانند Google جستجو می کنند.
کلمات کلیدی محتوای وب شما هستند که باعث می شود افراد سایت شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند.
عبارات و یا کلماتی هستند که معرف محتوای یک سایت می باشند ، همچنین به آنها “query search” گفته می شود.
شاید در چند سال گذشته همه فکر میکردند ، محتوای سئو شده یعنی
استفاده تعداد مشخصی از کلمات کلیدی هدف در محتوا
استفاده از کلمات کلیدی جادویی در برچسب عنوان ، توضیحات متا ، H1 و غیره
نوشتن حداقل تعداد مشخصی کلمه برای محتوای سئو شده جهت رتبه بندی سایت
الگوریتم Google بالغ شده است.، و میدانید که در دهه گذشته چقدر تغییر کرده است.
اکنون باید بدانید که رتبه بندی محتوا با فریب دادن گوگل بدست نخواهد آمد.
در حال حاظر با پر کردن کلمات کلیدی در همه مکان های سایت و محتوا نمی توان گوگل را فریب داد.
برای پاسخ به این سوال ، ما باید کمی به گذشته رجوع کنیم و به معنای نوشتن محتوا برای موتورهای جستجو بپردازیم.
محتوای سئو شده ،محتوایی است که به منظور رتبه بندی در موتورهای جستجو نوشته شده است. که هنوز بسیاری از متخصصین سئو ، به آن اعتقاد دارند.
در این تعریف “محتوای SEO” به معنای محتوایی است که برای موتورهای جستجو نوشته شده است نه انسانها ، و این اصلا خوب نیست.
اگر این الگوریتم در تلاش است تا آنچه را که یک بازدید کننده انسانی به عنوان بهترین نتیجه انتخاب می کند ، الگوبرداری کند ، بهترین پاسخ به ” سوال ما ” انجام بهترین کارها در تولید محتوا برای رفع نیازهای جستجوگران انسانی است.
پرداخت به ازای هر کلیک
عبارت PPC مخفف پرداخت به ازای هر کلیک است .
در واقع ppc نوعی تبلیغات است که در ازای کلیک بر روی تبلیغاتی مانند بنر هزینه دریافت می شود.
الگویی از بازاریابی اینترنتی که در آن هرگاه بر روی تبلیغ ، تبلیغ کنندگان کلیک میکنند ، هزینه ای را متحمل می شوند و از اعتبار پولی آنها کاسته می شود. بزرگترین پلت فرم پرداخت با هر کلیک Google Ads است..
تبلیغ کنندگان عاشق تبلیغات PPC هستند زیرا به آنها این امکان را می دهد تا در بهبود استراتژی های بهینه سازی ، تغییرات اساسی در بهبود نمره کیفیت کسب و کار خود داشته باشند.
بک لینک” یکی از پرکاربردترین کلمات در جهان بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است.
بک لینک یکی از موارد مهم در سئو است که نباید نادیده گرفته شود.
استراتژی های بک لینک ، به مدت طولانی است که بخش مهمی از بازاریابی آنلاین محسوب می شوند.
به پیوند های ورودی از سایت های دیگر بر هر یک از صفحات سایت شما را بک لینک میگویند.
بک لینک ها پیوندهایی در یک وب سایت هستند که در صورت کلیک کاربر ، او را به سایت دیگری ارجاع می دهد.
در گذشته ، بک لینک ها معیار اصلی برای رتبه بندی یک صفحه وب بودند.
بک لینکها به بهبود ترافیک ، رتبه ، اعتبار و حتی روابط وب سایت شما کمک می کنند.
در حقیقت ، بک لینک به وب سایت شما ، علامتی برای موتورهای جستجو است که مطالب شما برای مخاطبین ارزشمند و مهم می باشد.
پیوندهای دریافتی از سایتهای قابل اعتماد ، محبوب و دارای اعتبار بالا ، مطلوب ترین نوع بک لینک برای کسب اعتبار شما محسوب می شوند.
موتورهای جستجو مانند Google بک لینک را به عنوان رأی اعتماد می بینند.
از آنجا که موتورهای جستجو بیشتر از صفحات محبوب بازدید میکنند تا صفحات عادی ، در صورت دریافت بک لینک از صفحات محبوب ، ممکن است مطالب شما سریعتر در نتایج مشاهده شوند.
برای به دست آوردن بک لینک شما به مطالب با کیفیت و ارزشمند نیاز دارید.
منبع: Seo.RozSite.ir
نظر شما برای “ آموزش نحوه یاد گیری سئو با صداقت و راستی در کلام ”