آموزش کسب و کار اینترنتی انلاین

فراحرف | کسب و کار آنلاین

اصول تبلیغ نویسی چیست؟

مجموعه: » تعداد بازدید: 9

آیا با اصول تبلیغ نویسی آشنا هستید؟ تبلیغ چیست و چه نوشتن تبلیغ چه روش‌هایی دارد؟ چگونه می‌توان با استفاده از یک متن ساده عده زیادی از مخاطبین را تبدیل به مشتریان دائمی نمود. در این مقاله با ما همراه باشید تا با اصول تبلیغ نویسی آشنا شوید.

تبلیغ نویسی یعنی چه؟

شاید بپرسید تبلیغ نویسی یعنی چه و چه تفاوتی با تولید محتوا دارد. در واقع تبلیغ نویسی شیوه‌ای از محتوا نویسی است که برای یک محصول و خدمت نوشته می‌شود و باعث می‌شود که یک مخاطب و یا بیننده ترغیب شود که محصول را بخرد و یا از یک خدمت استفاده نماید. درواقع به وسیله نوشتن یک تبلیغ خوب است که می‌شود فردی را متقاعد نمود که یک محصول و یا خدمات مناسب او است یا نه؟! این نوشته نه یک نوشته معمولی در مورد اینکه یک محصول چه چیزی دارد و چه چیزی ندارد و یا اینکه آن را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان دهیم. بلکه یک نوشته است که به صورت غیرمستقیم بر ضمیر ناخودآگاه ما اثر می‌گذارد.

تبلیغ نویس کیست؟

مسلماً کسی که شروع به نوشتن تبلیغات مثبت و هدفمند به منظور جلب مشتری می‌کند یک تبلیغ نویس است. تبلیغ نویسی از پول‌سازترین شغل‌های دنیا است به شرط آنکه اصول تبلیغ نویسی و تکنیک‌های آن رعایت شود. به عبارت بهتر یک تبلیغ نویس یک بازاریاب است که با ابزار نوشتن یک مخاطب را تبدیل به مشتری وفادار و همیشگی می‌کند. تبلیغ نویس ها اگر در محیط وب فعالیت داشته باشند درواقع به عنوان تولید کننده محتوا یا کپی رایتر نیز شناخته می‌شوند.

هدف از تبلیغ نویسی چیست؟

هدف از تبلیغ نویسی چیست؟ چرا باید آن را یاد بگیریم. اگر شما یک نویسنده و یا دارای هر شغل دیگری هستید لازم است که آگاهی از برند خود را افزایش دهید و این میسر نمی‌شود مگر با انواع روش‌های بازاریابی مانند تبلیغ نویسی!
از دیگر اهداف آن می‌توان به بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو نام برد. این عامل که SEO نام دارد باعث بهبود رتبه و جایگاه سایت شما شده و باعث هرچه بهتر دیده شدن سایت شما برند شما و درنهایت محصولات و خدمات شما می‌شود.

انواع اصول تبلیغ نویسی

بی شک اثر گذاشتن روی مخاطب کاری حرفه‌ای است. نمی‌شود با هر متن مسخره و وقت‌گیری او را متقاعد نمود. در زیر دو روش برای استفاده از یک کلاس طراحی سایت ارائه شده است.

روش اول: کاملاً ناشیانه و البته خسته کننده

موسسه X دارای ۱۰ سال سابقه طراحی انواع سایت برای کسب‌وکارهای گوناگون است. داشتن سایت اینترنتی مسئله بسیار مهمی است. و…

روش دوم: کمی جذاب‌تر و غیرمستقیم

برای یک کسب‌وکار هیچ چیز بدتر از نداشتن مشتری و ناشناس بودن نیست. اگر می‌خواهید دیده شوید می‌بایست یک سایت مناسب با امکانات عالی داشته باشید. در این راه موسسه X می‌تواند به شما مانند یک مشاور خبره و همه فن حریف راهنمایی ارائه دهد.

شاید تفاوت زیادی بین متن اول و دوم نداشته باشد ولی به‌زعم من متن دوم کمی بهتر است. متن دوم با روشی ساده، اول مشکلات اکثر کسب‌وکارها را نشان داده است و مخاطب را به سؤال واداشته که حالا که مشکل خود را متوجه شدم چه کنم؟! بعد با ارائه راهکار خدمات خود را معرفی و ارائه نموده است.

چگونه باید تبلیغ نویسی نمود؟

تمام هنر یک تبلیغ نویس این است که مخاطب متوجه تبلیغاتی بودن متن نوشته شده توسط او نشود. اگر این‌گونه بود که دیگر نامش تبلیغ نویسی نمی‌شد. درواقع متنی را می‌توان یک متن تبلیغاتی خوب دانست که هیچ شباهتی به یک تبلیغ نداشته باشد و مخاطب را به قول خودمان عصبی نکند.
دلیل اینکه می‌گوییم بهتر متن تبلیغاتی نباشد این است که مخاطبین بر اساس یک الگوی ذهنی وقتی با یک تبلیغ روبه‌رو می‌شوند، ناخودآگاه در مقابل آن گارد می‌گیرند و به قو معروف ” کلاهشان را سفت می‌چسبند که باد نبرد” اصول تبلیغ نویسی می‌گوید که درواقع متن باید با ترفندی زیرکانه مشتری را هدایت کند به سمت دکمه‌ی خرید!اصول تبلیغ نویسی 2

نکات تبلیغ نویسی

اصول تبلیغ نویسی زیاد هستند. اولین مورد که به نوعی همه تبلیغ نویس ها باید رعایت کنند، داشتن صداقت است. نباید کالا یا خدمات را برای مشتری بزرگ‌تر از آنچه هستند نشان دهید. این همان چیزی است که بیشتر کسب‌وکارهای امروزی رعایت نمی‌کنند و بعد دچار آسیب از همین ناحیه خواهند شد.
مورد بعدی که بهتر است در مورد اصول تبلیغ نویسی بدانید مربوط به جامعه هدف مخاطبین هستند. شما باید با تحقیقات و بررسی‌ها بتوانید جامعه هدف و یا به عبارت ساده‌تر مخاطبین خود را بشناسید. طیف گروه سنی و یا حتی جنسیت را به خوبی شناسایی نمایید و برای هرکدام تبلیغ هدفمندی را ارائه نمایید. نوشتن یه متن ساده بدون در نظر گرفتن مخاطب هدف چیزی جز شکست در تبلیغات را برای کسب‌وکارها ندارد.

کاربرد اصول تبلیغ نویسی

شاید بپرسی و یا حتی تصور نمایید که اصول تبلیغ نویسی و یادگیری آن‌ها فقط به درد بروشورها و تراکت‌ها و انواع برنوشته‌ها و آگهی‌نماهای سطح شهر می‌خورد و دیگر به کار نمی‌آید. باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. چرا که انواع اصول تبلیغ نویسی می‌تواند در دنیای دیجیتال حتی استفاده وسیع‌تری در دنیای واقعی داشته باشد.

از کجا شروع کنیم؟

بدون شک نمی‌توانید به راحتی یک قلم و کاغذ به دست بگیرید و اقدام به نوشتن کنید؛ و یا اینکه یک صفحه ورد در کامپیوتر خود وارد کنید و تبلیغ نویسی را انجام دهید. برای اینکه شما یک نویسنده حرفه‌ای در این زمینه شوید لازم است تا علاوه بر دانش کپی رایتینگ و تولید محتوا در مورد بازاریابی و انواع روش‌های بازاریابی نیز بدانید. چرا که یکی از پیش‌نیازهای لازم برای اصول تبلیغ نویسی داشتن دانش بازاریابی و مارکتینگ می‌باشد.

کجا تبلیغ بنویسم؟

این سؤالی است که در پایان این مقاله بدون شک خواهید پرسید. ما نیز جواب آن را آماده نموده‌ایم. جا برای نوشتن یک تبلیغ خوب بسیار است. از انواع بیلبورد و تراکت و بروشور گرفته تا انواع سایت و شبکه‌های اجتماعی دررفته! همه و همه مناسب هستند ولی پلتفرم‌های آنلاین برای این منظور بدون شک مناسب‌تر هستند. چرا امکان دیده شدن آن‌ها بیشتر خواهد بود. گفتیم شبکه‌های اجتماعی! ولی نه هر شبکه‌ای! شبکه‌های اجتماعی زیاد است ولی شما باید همان‌طور که در بالا گفتیم با توجه به بازار هدف و همچنین مخاطبین هدف خود اقدام به انتخاب چند شبکه اجتماعی در این راستا نمایید. لینکدین، فیسبوک، توییترمثال هایی در این خصوص هستند.

اصول تبلیغ نویسی 1

جمع‌بندی اصول تبلیغ نویسی

اصول تبلیغ نویسی به مجموعه تکنیک‌ها و مواردی اطلاق می‌گردد که سعی در ترغیب مخاطب به صورت کاملاً غیرمستقیم و استادانه برای استفاده از خدمات و محصولات دارد. یک تبلیغ نویس یک بازاریاب حرفه‌ای با دانش تولید محتواست که از جامعه هدف خبر دارد و به قول معروف نبض بازار را در دست دارد و می‌داند که برای چه کسی یا کسانی دارد تبلیغ می‌نویسد.

 

منابع: ویکی پدیا

مدرسه نویسندگی

 

 

 

نظر شما !!!

نظر شما برای “ اصول تبلیغ نویسی چیست؟ ”