آموزش کسب و کار اینترنتی انلاین

فراحرف | کسب و کار آنلاین

اهمیت ویدئومارکتینگ |چه کنیم تا همیشه در اوج بمانیم

مجموعه: » تعداد بازدید: 20

آیا از اهمیت ویدئومارکتینگ اطلاع دارید؟ امروزه با ظهور دیجیتال مارکتینگ و فناوری‌های نوین در عرصه بازاریابی و کسب و کار دیگر کسی نیست که از اهمیت ویدئومارکتینگ بی اطلاع باشد. ممکن است شما برای اولین است که با این واژه آشنا شده باشید. در این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر از اهمیت ویدئومارکتینگ مطلع شوید.

ویدئومارکتینگ

شاید بپرسید که این واژه یعنی چه؟ اصلاً به چه دردی می‌خورد؟ اجازه بدهید مثل همه که برای هرچیزی به سراغ موتور جستجوی گوگل می‌روند به سراغ این موتور جستجوگر برویم و این کلمه را جستجو کنیم. طبق تعاریفی که سایت‌های فارسی زبان و لاتین از این اژه ارائه می‌دهند ” این واژه در واقع یکی از شاخه‌های بازاریابی اینترنتی است که با استفاده از انواع روش‌های ساخت فیلم و انیمیشن سعی در جلب توجه مخاطب و تبدیل آن به مشتری دارد.”

چرا برندها نیاز به ویدئومارکتینگ دارند

هر کسب و کاری نیاز به استراتژی بازاریابی ویدئویی دارد. این شاخه از علم بازاریابی با استفاده از عناصر سمعی و بصری می‌کوشد تا بهترین نتایج از کمپین‌های بازاریابی به دست آید. در واقع این شکل از بازاریابی نوعی موتور محرکه برای یک مخاطب است که می‌تواند آن را به یک مشتری وفادار و دائمی مبدل کند.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهند که:

_۷۰ درصد از مشتریان هنگام خرید آنلاین ویدئو مربوط به محصول را تماشا می‌کنند.

_مطالعات نشان می‌دهند که ۸۴ درصد مشتریان بعد از تماشای یک ویدئو متقاعد به سفارش شده‌اند و ۸۱ درصد کسب و کارها گفته‌اند با یک ویدئو توضیحی در صفحه اصلی خود نرخ فروششان بیشتر شده است.

_میزان نرخ کلیک در ایمیل‌هایی که همراه با ویدئو هستند ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش می‌یابد.

بازاریابی ویدئویی چگونه انجام می‌شود؟

این شکل از بازاریابی فقط محدود به گذاشتن فیلم در یوتیوب و یا یک تبلیغ تلویزیونی نیست بلکه شامل مجموعه‌ای از تاکتیک‌ها و روش‌ها است که در ادامه بیشتر مورد بحث قرار می‌گیرد. انواع و اشکال مختلف ویدئوها در این خصوص می‌تواند شامل فیلم‌های توضیحی، فیلم‌های آموزشی، فیلم‌های برند، فیلم‌های معرفی محصول، مصاحبه‌ها و انیمیشن‌ها می‌باشد. تمام این اشکال فیلم یک هدف واحد یعنی نشان دادن یک برند یا نام تجاری به یک مخاطب را دنبال می‌کنند.

آمار و ارقام مربوط به اهمیت ویدئومارکتینگ

برای اینکه از اهمیت ویدئومارکتینگ بیشتر آگاهی پیدا کنید و همچنین بتوانید بهتر آن را درک نمایید توجه شما را به آماری در این خصوص جلب می‌نماییم:

ROI بازاریابی ویدئویی

شاید بپرسید که آیا واقعاً ارزش دارد که زمان و هزینه خود را صرف این شکل از مارکتینگ کنیم نتایج برخی تحقیقات در این خصوص می‌گوید:

_بازاریابان ویدئویی ۶۶ درصد بیشتر لید در هر سال را به دست آوردند

_بازاریابان ویدئویی ۵۴ درصد بیشتر به آگاهی برند دست یافته‌اند

فواید ویدئومارکتینگ

اهمیت ویدئومارکتینگ و فواید آن بسیار است که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاراتی را خواهیم داشت:

گرفتن چشم مصرف کننده

۶۵ درصد از تماشا کنندگان ویدئو بیشتر از سه چهرم ویدئوها را تماشا می‌کنند که این به مقدار قابل‌توجهی بیشتر محتوای متنی است. محتوای فیلمی تولید می‌شود تا توجه مخاطب را بیشتر جلب نماید. وضعیت فعلی بازاریابی بسیار رقابتی است و کسی در این رقابت پیروز می‌گردد که بیشتر در ذهن مخاطب ماندگار گردد و این محقق نمی‌شود مگر با روش‌های نوینی چون بازاریابی ویدئویی!

محصولات و خدمات واضح و شفاف

اگر محصول یا خدمتی را تبلیغ می‌کنید، سعی کنید یک ویدیو برای نشان دادن نحوه کارکرد آن یا نحوه استفاده از آن ایجاد کنید. ۹۸ درصد از کاربران می‌گویند که یک ویدیو را تماشا کرده‌اند تا بیشتر درباره یک محصول یا خدمات بدانند. به همین دلیل ۴۵ درصد از کسب و کارها با استفاده از گزارش بازاریابی محتوای ویدئویی، دارای ویدیو توضیحی در سایت خود هستند.

بهینه سازی

آیا می‌دانید که کاربران و مخاطبین شما چند درصد از محتوای متنی شما را می‌خوانند؟ آیا اطمینان دارید که آن‌ها همه محتوای شما را بخوانند و آن را نیمه کاره رها نکنند؟ آیا آن‌ها را با دوستانشان به اشتراک گذاشته‌اند؟
وقتی که محتوا به صورت ویدئویی تولید می‌گردد شما قادر خواهید بود تا نرخ کلیک را اندازه گیری کنید و همچنین آنالیزهایی از قبیل تعداد افرادی که ویدئو را دیده‌اند و حتی نقطه‌ای را که فیلم را متوقف کرده‌اند را انجام دهید. داشتن این اطلاعات ارزشمند شما را قادر می‌سازد تا در آینده برنامه‌ریزی دقیق و منسجم‌تری درباره تولید محتوا و استراتژی‌های آتی خود داشته باشید.

بهبود نرخ باز نمودن و کلیک کردن

سعی کنید از فیلم‌ها در استراتژی بازاریابی ایمیلی خود استفاده نمایید. تحقیقات در این زمینه حاکی از این است که وجود کلمه فیلم در ایمیل باعث می‌شود ۱۹ درصد نرخ بازکردن بیشتر و همچنین ۶۵ درصد نرخ کلیک بیشتر شود.

سئو بهتر

اهمیت ویدئومارکتینگ وقتی روشن‌تر می‌گردد که بدانید این شاخه از مارکتینگ در افزایش آمار بازدید یک سایت تأثیر فوق‌العاده‌ای می‌گذارد. با توجه به اینکه فیلم‌ها اندکی زمان از کاربران تماشاگر می‌گیرند این موضوع باعث می‌گردد نرخ ماندن کاربر در سایت بیشتر شده و در نتیجه رتبه سایت بهبود یابد.
نکته‌ای که در این خصوص وجود دارد بهینه‌سازی فیلم برای سرویس‌های اشتراک ویدئو چون یوتیوب است. این شبکه اجتماعی که بر پایه فیلم است تأثیر فوق‌العاده‌ای در افزایش رتبه سایت دارد به شرط آنکه بعضی از قوانین مربوط به سئو فیلم در آن رعایت گردد. از جمله این قوانین می‌توان به قرار دادن کلمات کلیدی در توضیحات فیلم اشاره نمود.

ارتباط احساسی و اتصال

هدف از بازاریابی واقعاً ایجاد روابط بلندمدت بر پایه اعتماد با مصرف کنندگان است. اعتماد پایه و اساس بسیاری از کمپین‌های بازاریابی با کیفیت است و بازاریابی ویدئویی می‌تواند ارتباطات قابل اعتماد را به نحوی ایجاد کند که دیگر فرمت‌های محتوایی نمی‌توانند. ویدیو یک شکل فوق العاده قدرتمند از محتوا است به نحوی که قادر به ایجاد احساسات آنلاین بر خلاف هر رسانه دیگر است. ویدئو به شما اجازه می‌دهد از چیزهایی مانند تن صدا، علامت‌های صورت و موسیقی عاطفی به نفع خود استفاده کنید. بدون شک شما نمی‌توانید این موارد را در متن داشته باشید.

شاید مخاطبان بلافاصله به یک ویدئو پاسخ ندهند ولی از آنجایی که ویدئوها با ضمیر ناخودآگاه و همچنین حافظه بصری افراد در تماس است بدین گونه به راحتی در ذهن مخاطبی ماندگار خواهید شد.

تبدیل بیشتر

بازاریابان گزارش نموده‌اند که محتوای ویدئویی برخلاف دیگر اشکال محتوایی نرخ تبدیل بالاتری دارد. بازاریابی محتوای تصویری همچنین می‌تواند به طور مستقیم به فروش منجر شود.

جمع بندی اهمیت ویدئومارکتینگ

مطالبی را در خصوص اهمیت ویدئومارکتینگ مطالعه نمودید. اهمیت ویدئومارکتینگ برمی‌گردد به ماندگار در حافظه بصری مخاطبین که در واقع همین موضوع باعث افزایش موفقیت کسب و کارها شده است.

 

 

نظر شما !!!

نظر شما برای “ اهمیت ویدئومارکتینگ |چه کنیم تا همیشه در اوج بمانیم ”