آموزش کسب و کار اینترنتی انلاین

فراحرف | کسب و کار آنلاین

بهداشت پوست و مو چگونه محقق می‌گردد؟

مجموعه: تعداد بازدید: 32

بهداشت پوست و مو بسیار حائز اهمیت است. اگر می‌خواهید زیبایی خود دو چندان کنید به جای استفاده از انواع مواد آرایشی شیمیایی لازم است که بهداشت پوست و مو ی خود را حفظ کنید. بهداشت پوست و مو و سلامت آن می‌تواند شامل دو بخش گردد. در این مقاله با ما همراه باشید تا جزئیاتی را در مورد بهداشت پوست و مو به شما بگوییم.

عوامل تأثیرگذار در بهداشت پوست و مو

عوامل متعددی هستند که در بهداشت پوست و مو تأثیرگذار هستند. شاید تصور کنید که این عوامل فقط مربوط به شست‌وشو و استحمام هستند ولی این‌گونه نیست. درواقع عوامل تغذیه‌ای هم جز بهداشت پوست و مو هستند که لازم است در نظر گرفته شوند. در واقع برخی از مواد غذایی هستند که عوامل مؤثر که در سلامت بدن تأثیرگذار هستند به صورت مستقیم و غیر مستقیم نیز می‌توانند در روند رشد و بازسازی پوست و موهای ما هم دخیل باشند. در ادامه قصد داریم تعدادی از این عوامل را بررسی کنیم که بهداشت پوست و مو از لحاظ تغذیه‌ای نقش دارند.

مواد مغذی مؤثر در بهداشت پوست و مو

مدتی است که موهای شما نازک شده‌اند و بسیار ریزش دارند و یا اینکه دیر رشد می‌کنند و اینکه خشک و شکننده شده‌اند. تاکنون فکر کرده‌اید که شاید ایراد از تغذیه شما باشد. شاید شما مواد مغذی به حد کافی به بدن خود نمی‌رسانید. شاید نمی‌دانید که باید چه مواد را بخورید و از چه موادی اجتناب نمایید. در ادامه شما را با تعداد از مواد غذایی مفید و مضر برای بهداشت پوست و مو آشنا می‌کنیم.

کره بادام

اولین موردی که به بهداشت پوست و مو کمک می‌کند. کره بادام دارای طیف گسترده‌ای از مواد مغذی شامل پروتئین، چربی‌های سالم و ویتامین‌های خاص است که همه آن‌ها به بهداشت پوست و مو مرتبط است. ویتامین E موجود در آجیل برای ضخیم نگه‌ داشتن و درخشان شدن موهای شما بسیار مفید است. نتایج یک تحقیق که در مجله علوم جمعیت شناسی منتشر شد نشان داد که افرادی که رزیم غذایی خود را با ویتامین ای تکمیل می‌کنند تا ۴۲ درصد رشد بیشتری را در افزایش رشد موهای خود مشاهده می‌کنند. کافی است فقط یک قاشق غذاخوری از کره بادام مصرف کنید تا معجزه آن را با چشم‌های خود مشاهده کنید. یک قاشق از این ماده تقریباً دوسوم از RDA شما به ویتامین E را تأمین می‌کند.

نارنگی

بله درست است! نارنگی بسیار به بهداشت پوست و مو کمک می‌کند. نارنگی یک میوه جذاب برای بهداشت پوست و موهای شما است. دلایل جذابیت آن برمی‌گردد به وجود مقادیر زیاد ویتامین C که یکی از فاکتورهای جذب آهن است. آهن نیز برای سلامتی موها بسیار ضروری است.

اسفناج

اسفناج داروخانه‌ای برای پوست و موهای شماست. کمبود مواد معدنی را می‌توان عاملی برای به مخاطره انداختن بهداشت پوست و مو دانست. یک متخصص پوست و مو می‌گوید: باید جستجو کنید ببینید که چه چیزی در رژیم غذایی شما ایراد دارد که ریزش مو پیش می‌آید. برای این منظور لازم است عواملی از جمله آهن، ویتامین دی، سطح پروتئین‌ها و مواد دیگر را بررسی نمایید.
اسفناج می‌تواند به عنوان یک نرم کننده طبیعی عمل کند. دلیل این موضوع را می‌توان به وجود یک نرم کننده طبیعی برای پوست مرتبط نمود. این سبز برگ شگفت انگیز حاوی امگا ۳، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و آهن است که می‌تواند احتیاجات غذایی و بهداشت پوست و مو را در شما تأمین کند.

بهداشت پوست و مو

ماست یونانی

تا به حال به موهای زیبای یونانی‌ها دقت نموده‌اید. دلیل آن مصرف ماست یونانی است که موهای آن‌ها را این‌گونه ضخیم و با طراوت نموده است. دلیل استفاده از ماست یونانی وجود ویتامینی چون ویتامین b5 است که نام دیگر آن اسید پانتوتنیک هست. این ویتامین این قابلیت را دارد تا جریان خون به پوست و مو را افزایش دهد و باعث تأمین بهداشت پوست و مو گردد و در نتیجه به رد موها و سلامت و زیبایی پوست کمک کند.

بهداشت پوست و مو

دارچین

دارچین یک ادویه فوق العاده است که کمک می‌کند تا گردش خون بهبود یابد از این طریق اکسیژن و مواد مغذی به موها و پوست شما برسد. این ادویه جادویی را می‌تواند در انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای خود استفاده نموده و معجزه‌ی آن را ببینید.

جودوسر

جو دوسر یکی از غلاتی است که می‌توان گفت برای شما معجزه می‌کند. این غله حاوی آهن، فیبر، روی، اسیدهای چرب امگا ۳ و اسیدهای چرب اشباع نشده (PUFAs) هستند تمامی این موارد برای داشتن موهایی سالم و زیبا ضروری هستند.

تخم مرغ

تخم‌مرغ‌ها یک بسته کامل از بیوتین هستند که یک عضو از گروه بزرگ ویتامین‌های گروه ب می‌باشد. بیوتین قدرت فوق‌العاده‌ای برای ضخیم نمودن موها و براق نمودن موها دارا است. نداشتن این ویتامین به قدر کافی باعث ریزش مو می‌گردد. موارد دیگر که دارای منابع خوب این ویتامین هستند شامل ماهی قزل آلا، بادام و آووکادو است.

عدس

بله همین عدس که احتمالاً نادیده گرفته می‌گردد می‌تواند برای سلامتی و زیبایی شما بسیار مؤثر واقع شود. عدس حاوی مقادیر زیادی از پروتئین، آهن، روی، بیوتین و مقدار زیادی اسید فولیک است.
اسید فولیک برای سلامت گلبول‌های قرمز خون که وسیله اکسیژن‌رسانی به بافت‌ها را بر عهده دارند بسیار اهمیت دارد. همین اکسیژن رسانی مناسب است که بهداشت پوست و مو را می‌تواند ارتقاء دهد.

جگر

حتماً می‌دانید که کمبود آهن چه مضراتی برای بدن به خصوص بهداشت پوست و مو خواهد داشت. آهن در مواد غذایی فراوانی یافت می‌گردد که یکی از آن‌ها جگر است. شاید خوردن جگر چندان دل‌چسب نباشد و شاید شما از آن متنفر باشید ولی در نظر داشته باشید که اگر دوستدار سلامتی و زیبایی هستید باید مقادیر مناسب از جگر را در برنامه غذایی خود داشته باشید تا به مقدار مشخص آهن دریافت نمایید.

مواد غذایی تهدید کننده بهداشت پوست و مو

نوشابه‌های رژیمی

نباید گول یک کلمه‌ای مانند کلمه رژیمی را در روی بطری نوشابه‌ها بخورید. این نوشابه‌ها که برای تولیدشان از انواع شیرین‌کننده‌های مصنوعی مضر مانند آسپارتام استفاده می‌گردد با عوارضی چون ریزش مو بی ارتباط نیستند.

قند

قندها بدون شک قاتلین موهای شما هستند. می‌پرسید چرا؟! دلیل آن برمی‌گردد به نقش جلوگیری کننده این قندها که اجازه نمی‌دهند که پروتئین‌های مفید جذب موها شوند.

فست فود

مواد غذایی که سریع آماده می‌شوند باعث می‌گردند که پوست شما چرب شوند و شما در معرض جوش‌های صورت و ریزش مو قرار بگیرید. از بدترین این مواد غذایی می‌توان به همبرگر و حلقه پیاز سوخاری اشاره نمود.

 

نظر شما !!!

نظر شما برای “ بهداشت پوست و مو چگونه محقق می‌گردد؟ ”