مجله اینترنتی فراحرف

جامع ترین پورتال خبری,سرگرمی,تفریحی,آموزشی

تغییر زندگی و ترک عادت های بد

مجموعه: تعداد بازدید: 10

تغییر زندگی

امروز قصد داریم در مورد راه های تغییر زندگی بحث کنیم. قبل از هر چیزی باید بدانید، اگر می خواهید زندگیتان را تغییر دهید، باید فشار زیادی را تجربه کنید.
زمانی که تصمیم به تغییر زندگی خود می گیرید، باید به این باور رسیده باشید که، شما شایستگی این تغییر و رسیدن به زندگی بهتر را دارید و آن قدر شجاعت و اعتماد به نفس داشته باشید، که در نیمه ی راه خسته نشوید و دست از تلاش بر ندارید.

تغییر زندگی و ترک عادت های بد

نکاتی ساده برای تغییر زندگی

از یک تغییر شروع کنید.

کار را پیچیده و سخت نکنید. سعی نکنید در همان ابتدا چندین عادت را با هم تغییر دهید. از مقدار کم و عادت هایی که تغییر دادن آن ها آسان است شروع کنید.

از یادآورهای روزانه استفاده کنید.

یک رفتار زمانی تبدیل به عادت می شود که در ضمیر ناخودآگاه شما جا گرفته باشد. گاهی اوقات فراموشی در نیمه ی راه باعث می شود تمام زحماتتان از بین برود. در منزل یا محل کار خود یادداشت های کوچک بگذارید، از ابزارهای یادآوری کننده ی، موبایل خود استفاده کنید.

به جای کنترل تلویزیون کتاب در دست بگیرید.

تماشای تلویزیون هیچ اشکالی ندارد اما در صورتی که برنامه مفید باشد و تاثیر منفی بر روی ما نداشته باشد و یا اینکه وقتی که برای این کار می گذارید بیش از حد نباشد.
برای بسیاری از افراد تماشای تلویزیون تبدیل به یک فعالیت پیش فرض شده است، به محض اینکه وارد خانه می شوند روی مبل لم داده و تلویزیون را روشن می کنند. اگر می خواهید این عادت خود را ترک کنید، جای کنترل تلویزیون را تغییر داده و جای خالی را با کتاب پر کنید.

از تجسم کردن کمک بگیرید.

خودتان را در حال انجام دادن کار هایی که قصد تغییر دادن آن ها را دارید تجسم کنید، حال ببینید که این کار ها را دیگر انجام نمی دهید و در این زمان تصویر پیشرفت کرده خودتان را مجسم کنید. تجسم کنید تغییر زندگی و رها شدن از یک عادت یا احساس اشتباه تا چه حد می تواند به شما احساس آزادی بدهد.

هدف هایتان را درزندگی مشخص کنید.

هدف ها وسیله ای هستند که انسان ها را به جلو می رانند. وقتی شما هدفی در زندگی دارید سرزنده تر و خوش حال تر هستید. تحقیقات به اثبات رسانده افرادی که در زندگی احساس ارزشمند بودن می کنند و یا اینکه هدفی دارند، کمتر می میرند.
زندگی هدفمند می تواند احساس خوشبختی را در افراد بیشتر کند، و این احساس از طریق مکانیسم های مختلف مانند کاهش فشار خون یا تاثیرات هورمونی، می تواند باعث سلامتی و یا افزایش طول عمر شود. زیرا وقتی افراد هدفی دارند و مسمم هستند آن را عملی کنند، همین انگیزه، قدرت زندگی کردن به آن ها می دهد.

خودتان را تایید کنید.

تایید شدن یک راه قدرتمند برای تغییر زندگی و کنار گذاشتن عادات بد، در افراد است. به خودتان تلقین کنید که شما توانایی تغییر کردن و ارزش تغییر کردن را دارید و در نهایت شما فوق العاده هستید.
حتی زمان هایی که احساس می کنید چیزی کم است و یا زیاد خوش بین نیستید، آن چیزی را که نیاز دارید بشنوید را به خودتان بگویید.

نکاتی ساده برای تغییر زندگی

طرز فکرتان را تغییر دهید.

اگر می خواهید زندگیتان تغییر کند باید طرز فکرتان هم تغییر کند. این دو بر روی هم تاثیر مستقیمی می گذارند.
البته در کلام بسیار آسان است ” طرز فکرت را تغییر بده تا زندگیت تغییر کند ” ولی به راستی چگونه می توان این کار را انجام داد؟ و یا اینکه اگر تغییر فکر تا این حد آسان است چرا برخی از افراد نمی توانند این کار را انجام دهند.؟
جواب این سوال ها از نظر هر کسی متفاوت است. اما آن چیزی که بدیهی است، این است که، تغییر دادن فکر کار آسانی نیست.اما همه ی آنچه که شما برای این کار نیاز دارید این است که ، استوار و محکم تکنیک ها ی لازم را به کار بگیرید.


مقاله مرتبط در این زمینه: راه های مثبت اندیشی ( نیمه ی پر لیوان )


لبخند بزنید.

لبخند زدن هم تاثیرات جسمی مثبت و هم تاثیرات روانی مثبتی دارد. پس همیشه یک لبخند روی لب هایتان داشته باشید و به تغییر زندگی خود فکر کنید.

محیط اطرافتان را تغییر دهید.

برای تغییر زندگی خود نیاز به تغییر محیط اطراف خود دارید. فضایی را خلق کنید که شما را به سمت تغییر سوق می دهد. رنگ دیوار ها را تغییر دهید. یک گلدان به اتاقتان اضافه کنید و از انرژی مثبتی که از آن ساطع می شود استفاده کنید. می توانید یک میز یا یک کتابخانه ی کوچک برای خودتان تهیه کنید.

از افراد موفق تقلید کنید.

از تجربه و نظرات کسانی که عاشق طرز فکر یا شیوه ی زندگیشان هستید، استفاده کنید. اگر زنده هستند این کار بسیار آسان است و اگر در قید حیات نیستند می توانید از آثار یا خاطراتشان بهره ببرید.

به دیگران کمک کنید.

کمک کردن و خوش حال کردن دیگران اثرات بسیار مثبتی در سلامتی جسمی و روانی ما دارد. سعی کنید هر روز حداقل یک نفر را خوش حال کنید یا به کسی که نیاز به کمک دارد، کمک کنید. این کمک حتما نباید به صورت مالی باشد، گاهی برخی افراد فقط نیاز دارند با کسی صحبت کنند. اما مواظب باشید از آن طرف بوم نیفتید. دیگر خودتان را فراموش کنید و فقط وقف دیگران باشید.

برنامه ریزی داشته باشید.

هر حرکتی به معنای پیشرفت نیست. غالبا تمامی افرادی که به سختی کار می کنند به هدفشان نزدیک نمی شوند. این یکی از نتایج بی برنامگی است. برای پیشروی در کار و رسیدن به هدف باید کار درست و مناسب را در زمان مناسب انجام داد.


مقاله مرتبط در این زمینه : زنان و عوامل تغییر مسیر زندگی در اجتماع


 

نظر شما !!!

نظر شما برای “ تغییر زندگی و ترک عادت های بد ”