فرا حرف

مجله اینترنتی فراحرف,آموزش و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی,ارائه ایده های کسب و کار

با این ۲۰ خصوصیت خود را به یک فروشنده حرفه ای تبدیل کنید

مجموعه: تعداد بازدید: 22

خصوصیات فروشنده حرفه ای

اگر شغل تان فروشندگی است و نمیدانید ویژگی ها و خصوصیات یک فروشنده حرفه ای و موفق چیست یا برای افزایش فروش باید چه کنید این مطلب را از دست ندهید.

 

خصوصیات فروشنده حرفه ای

خصوصیات فروشنده حرفه ای

 

دیگر سالهاست زمان آن گذشته که در دفتر کار خود بنشینید تا مشتری به سراغ شما بیاید . در عصر کنونی بازارها بسیار رقابتی شده و شرکت‌ها به منظور بقا و پیشرفت به درک سبک‌ها، اصول و فنون فروش و ترغیب مشتریان نیاز دارند. اگر شما هم شغلی در فروشگاه داشته باشید، حال چه بعنوان فروشنده، مدیر، انباردار یا …، احتمالا می دانید که کار اول شما کمک به مشتری است و باید از خصوصیات فروشنده حرفه ای مطلع باشید.

شرکت‌هایی که وارد فضای بازارهای بسیار رقابتی جهانی قرن بیست‌و‌یکم شده‌اند اگر قصد دارند که در قالب شکست خورده نباشند، به افرادی نیاز دارند که این افراد واقعاً فروشنده‌های حرفه‌ای باشند.

در بازار پر رقابت امروز که حتی نانوایی ها  که روزگاری مجبور بودید در صف های طولانی آنها نوبت بگیرید هم به فکرراه هایی برای جذب مشتری هستند ، چاره ای نیست جز مجهز شدن به توانمندی ها و کسب خصوصیات فروشنده حرفه ای برای اینکه در کسب و کار موفق شوید.


مقاله مرتبط :  روش های موثر در جذب مشتری و حفظ مشتری


 

این مطلب را تهیه کردیم تا مرجعی باشد برای مدیران که بر اساس آن بتوانند به نکات با اهمیت در زمان مصاحبه بپردازند و نیز سوالات مناسبی در فرم استخدامی خود قرار دهند و همینطور منبع مناسبی  برای استفاده کارشناسان فروش که ویژگی های شخصی خود را بر این اساس محک زده و در صورت لزوم وضعیت خود را اصلاح نمایند.


مقاله مرتبط :  بهترین و کارآمد ترین شیوه ی بازاریابی موفق در ایران


راز های چگونه حرفه ای شدن  و زودتر معامله را جوش دادن را از زبان کاردون در پایین می شنویم.

خصوصیات فروشنده حرفه ای

۱٫فقط به فروش فکر نکنید و سعی کنید یک کسب و کار راه بیندازید.به چیزی فراتر از فروش فکر کنید تا بتوانید یک کسب و کاری راه بیندازید.

۲٫روی مشتری ها تمرکز کنید و دقیق کارهایشان را انجام بدید تا از این مشتری مشتری دیگری بدست آید.اخرین مشتری باید مشتری دیگری را به سمت شما بیاورد.

۳٫بیشتر از صحبت کردن گوش دهید.نیازهای مشتریان را با گوش دادن می توانید درک کنید و آنها را رفع کنید و با رفع این نیاز ها شما یک فروشنده حرفه ای هستید.

۴٫همیشه به قولتان عمل کنید و سعی کنید حتی بیشتر از قولتان به آن عمل کنید تا مشتری از شما نیز بیشتر راضی باشد.با اینکار نیز مشتری های دیگر نیز به سمت شما می آیند.

۵٫برنامه زمانی خود را دقیق بچینید و اینکه زمان خود را روی چیز های که باور دارید در آینده اگر رویش زمان گذاشته شود اثر مثبتی دارد خرج کنید و با اینکار زمان خود را روی کارهای دیگر که می دانید ثمره ای ندارد خرج نکنید.و همیشه فکر آن باشید تا کاری که می کنید چه سودی دارد.

۶٫به دنبال راه های جدید و بهتر و سریع تر باشید تا با اینکار فروش خود را افزایش دهید.و در این مواقع حتما باید به زمان اهمیت دهید.فروشنده حرفه ای کسی است که به پیشرفت کارش توجه کند و پیشرفت برایش مهم باشد و نیز به دنبال پیشرفت کارش باشد.

۷٫روی روابط اجتماعی یک حساب سپرده سرمایه گذاری باز کنید که در آینده با همین روابط بسیاری از کارهای شما رفع می شود.و باید بدانید که اکثر مشتری ها نیز با روابط به سمت شما می آیند پس سعی کنید روابط خود را قوی کنید و از آنها استفاده کنید.

۸٫همیشه دقتتان نیز به فروش باشد.فروشندگان حرفه ای کسانی هستند که فروش برایشان از اهمیت بالای برخوددار است و همیشه کاری می کنند که فروششان بالا رود.

۹٫به فعالیت های خود وابسته باشید و نگاه به اقتصاد بازار نکنید.فروشنده حرفه ای کسی است که در هر اقتصادی موفق شود و خیلی ها و خیلی از فروشنده های حرفه ای اینکار را کرده اند.و سعی کنید خودتان یک اقتصاد برپا کنید.

۱۰٫سعی کنید با افراد موفق رابط زیادی داشته باشید و در اطرافتان نیز افراد موفق زیادی باشد.وقت خود را با کسانی که اینده ای ندارند و یا دنبال هدفی نیستند هدر ندهید.فروشنده حرفه ای نباید دنبال کسی که هدفی ندارد برود.

۱۱٫فروشنده حرفه ای کسی است که به دنبال دانش باشد.و نشان دهد که مغزش پر نیست و هنوز جا دارد و غرور ورش ندارد.همیشه به دنبال کسب تجربه باشید.

۱۲٫بار هر بار شکست باید دوباره بلند شوند و خود را برای پیروزی آماده کنند.هر شکست مقدمه ای برای پیروزی می باشد و این جمله را هیچ وقت فراموش نکنید.و یاد این بیافتید که انیشتین چندین هزار بار شکست خورده است ولی باز به راه خود ادامه داده است.پس دست از تلاش نکشید.

۱۳٫هرگز دست از مشتریانی که چیزی خرید نکرده اند بر ندارید و تا انها خرید نکرده اند دست نکشید از آنها و باید آنها روزی از شما خرید کنند.

۱۴٫زمان را مدیریت نکنید.بلکه زمان را خلق کنید و دقیقه را به ثانیه و ساعت را به دقیقه تبدیل کنید تا برایتان بیشتر مهم باشد.

۱۵٫هر مشکلی نیز یک فرصت است.و نیز هر مشکل را یک فرصت ببینید.و فروشنده حرفه ای کسی است که دچار مشکل باشد.

۱۶٫برای آموزش و پیشرفت و از همه مهم تر انگیزه های خود سرمایه گذاری کنید و به دلیل آنکه این سه ابزار فروش حرفه ای هستند.و همیشه برای خود سرمایه گذاری ها مختلف برای کسب و کار خود انجام دهید.

۱۷٫برای مشتریان و شغل و کسب و کارخود نیز یک سرمایه گذاری جدا شکل دهید.اکثر کارها باید سرمایه گذاری باشد و نیز این هم همین است.

۱۸٫همیشه به خود بگویید باید استاندارد ها را رعایت کرد و سعی کنید همیشه آنها را رعایت کنید و حتی به جایی برسید که از آنها بالا بزنید.و هیچ ظرفیتی برای خود نسازید تا ظرفیتی نداشته باشید.

۱۹٫نیازی به پاسخگویی نداشته باشید و نیاز نیست به کسی پاسخی دهید.فردی مسئولیت پذیر باشید.

۲۰٫همیشه و در همه حال سعی کنید در حال فکر کردن و برنامه ریزی کردن و آماده شدن برای بهبود روابط با مشتریان باشید.و هیچ وقت نا امید نشوید زیرا این رمز شکست شما می باشد.

این ۲۰ خصوصیات فروشنده حرفه ای حرفه ای از زبان کاردون بود که تقدیم حضورتان گردید.

 


همچنین بخوانید:  بازاریابی شبکه ای زمینه ایجاد یک هرم



همچنین بخوانید:  آنچه که لازم است درباره هوش هیجانی بدانید


 

 

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

نظر شما برای “ ۴ نکته کلیدی و علمی برای ساخت یک استراتژی بازاریابی محتوا موفق ”