آموزش کسب و کار اینترنتی انلاین

فراحرف | کسب و کار آنلاین

معرفی کسب و کارهایی که بازار ایران را متحول کرده اند یا متحول می کنند

مجموعه: تعداد بازدید: 54

در گذشته، همه ی مردم برای رفع نیازهایشان، مجبور بودند از منزل خارج شوند تا بتوانند کالای مورد نظرشان را تهیه کنند. اما امروزه، به لطف اینترنت و تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی، اکثر مردم توانسته اند بسیاری از نیازهایشان را در خانه برطرف کنند و تنها با داشتن یک گوشی موبایل یا لپ تاپ، در کوتاه ترین زمان، مشکلشان را حل کنند بدون این که عامل ترافیک و شلوغی شهر شوند. در اینجا به معرفی کسب و کار هایی که بازار ایران را متحول کرده اند یا متحول می کنند می پردازیم و تعدادی از این برنامه ها و اپلیکیشن ها را خدمت شما معرفی می کنیم:

 

کسب و کار


مقاله مرتبط: مراحل راه اندازی یک کسب و کار کوچک


اسنپ و تبسی:

حتما شما هم سال های پیش را به یاد دارید که برای جابجایی در شهر، یا مجبور بودید وقت زیادی هدر دهید و با تاکسی ها و مترو به مقصد برسید، یا زمانی که عجله داشتید، حتما باید از آژانس ها استفاده می کردید و مبالغ هنگفتی را پرداخت می کردید.

چه شد که در عرض یک سال، آژانس ها به فریاد درآمدند و کمتر کسی برای جابجایی در شهر دست به دامان آنها شد؟

تنها یک ایده ی کارآمد بود که توسط میلاد منشی پور ارائه شد و  با متخصصین حوزه ی فناوری و ارتباطات به ثمر نشست.

با این برنامه ها، به راحتی می توانیم با مشخص کردن مبدا و مقصد، مورد نظرمان، ماشینی درخواست کنیم که فاصله ی بسیار کمی از ما دارد و پس از قبول درخواستمان توسط راننده، خودرو او را در مسیر نقشه دنبال کنیم.

اسنپ و تبسی، اپلیکیشن های هوشمندی هستند که روی گوشی همراهتان نصب شده و شما را از درب خانه تان تا مقصد مورد نظر همراهی می کنند. طریقه ی کار، به این صورت است که سفیران(رانندگان) پس از اعلام نیاز از سوی مسافر، پیشنهاد آنها را قبول کرده و به مکانی که مسافر در آنجا است می روند واو را یافته و به مقصد می رسانند و مبلغ پرداختی که حدودا نصف هزینه ی آژانس ها است را می پردازند.

این سرویس به صورت تمام وقت در اختیار اعضاء قرار گرفته و تحولی عظیم در صنعت حمل و نقل و انتقال مسافر بوجود آورده است.

یکی دیگر از مزیت های این اپلیکیشن ها، سفر امن است؛ این گونه که مسافر می تواند در صورت تمایل، از یکی از نزدیکان خود بخواهد تا او را در مسیر مراقبت کند. با این روش، مسیر حرکت راننده برای همراه مسافر هم نمایان شده و از خطرات احتمالی مطلع می شود.

همچنین، در مواقعی که پول نقد همراه مسافر نیست و دغدغه ی آن را دارد، به راحتی می تواند به صورت اعتباری آن را پرداخت کند.

این برنامه ها، علاوه بر کاهش هزینه های رفت و آمد مسافران، کارآفرینی فوق العاده ای بود و هزاران نفر را زیر پوشش خود گرفت. این افراد، در درجه ی اول، مهندسانی بودند که در بهترین دانشگاه های کشور تحصیل کرده و بیکار بودند. سپس کارمندان و پس از آن رانندگانی که هم خرج معیشت خود را تامین می کنند، هم مشکل هم وطنشان را برای سفر در شهر حل می کنند.

در سال ۹۵، اسنپ و تبسی پدیده های تکنولوژی در کشور شناخته شدند و خوشبختانه این سیستم روز به روز در حال گسترش است. شرکت های مذکور، با افزایش زیر مجموعه هایشان، هم نیاز بیشتری از مردم رفع می کنند و هم اشتغال زایی بیشتری می کنند.

سایت دیوار


مقاله مرتبط: اصول و قوانین لازمه برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار


دیوار و شیپور:

در گذشته، برای پیدا کردن کالا یا خدمات مورد نیازمان، مجبور بودیم از بخش نیازمندی های روزنامه ها استفاده کنیم .اگر روزنامه ی امروز، مورد مورد نظر ما را نداشت، چاره ای نداشتیم جز اینکه صبر کنیم و از روزنامه ی فردا استفاده کنیم و روزانه نیز مبلغی را هرچند ناچیز، برای خرید روزنامه پرداخت کنیم.

اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، اپلیکیشن هایی ماندد دیوار و شیپور شکل گرفته و محل داد و ستد اجناس دست اول یا دست چندم است. در این برنامه، به راحتی می توانیم جنسی را که قصد فروشش را داریم، با مشخصات و عکس، معرفی کنیم و هرتوضیحی که لازم است را در ذیل آن بنویسیم. خریدار، با خواندن مشخصات کالا، با شما تماس می گیرد و در صورت توافق، آن کالا را از شما تحویل می گیرد و هزینه ی آن را پرداخت می کند.

این سایت ها بدون واسطه خریدار و مشتری را به یکدیگر معرفی می کنند و خوشبختانه خدماتشان نیز رایگان است.

کالاها، طبقه بندی شده و شهر ها مجزا از هم هستند و خواننده، امکان آن را دارد که یک شهر و یک کالا را انتخاب کند و فقط همان را ببیند.

دیجی کالا


مقاله مرتبط: کسب و کار اینترنتی


دیجی کالا:

دیجی کالا، یکی از بزرگترین سایت های فعال در زمینه ی تجارت الکترونیک است. این سایت روزانه بیش از ۸۵۰ هزار بیننده دارد و فقط مختص کالاهای نو و دست اول است. خریدار در این سایت، با یک کلیک می تواند انواع و اقسام کالای مورد نظرش از قبیل کالاهای دیجیتالی و الکترونیکی، لوازم خانگی، لوازم ورزشی، فرهنگی، آموزشی و … را با تنوع بسیار مشاهده کند.

شعار دیجی کالا، بی طرفی و یاری کردن مشتری در انتخاب و خرید موارد مورد نیازش است.

این سایت، در حال حاضر با توجه به آمار استقبال مشتریان، پرمخاطب ترین و پربازدیدترین سایت تجاری ایرانی است؛ چرا که دوست ندارد مشتری بدون داشتن اطلاعات کافی وفنی ،کالای مورد نیازش را بخرد. به همین منظور، برای هر گروه از کالاها، توضیحات کاملی نوشته تا مشتری بتواند با مقایسه ی آنها، بهترین انتخاب را بکند و دوباره برای استفاده از دیجی کالا اقدام کند. همچنین، ارائه ی قیمت های رقابتی و کاملا مناسب و خدمات پس از فروش این فروشگاه از محاسن آن به شمار می رود. خریداران تا ۷ روز می توانند کالایشان را درصورت داشتن خدشه و ایراد ،تعویض کنند.

عامل شهرت دیجی کالا، سهولت در ورود به برنامه و انتخاب آسان کالاست. هرکسی با کمترین اطلاعات کامپیوتری، قادر است کالاها را مشاهده کند و شباهت ها و تفاوت های آنها را متوجه شود.

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

نظر شما برای “ چه چیز هایی را در مسیر موفقیت از دست دادیم ”