فرا حرف

مجله اینترنتی فراحرف,آموزش و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی,ارائه ایده های کسب و کار

مهمترین مواد غذایی که برای لاغری باید بشناسید

مجموعه: تعداد بازدید: 28

مواد غذایی مفید برای لاغری

یکی از مسائلی که همواره معضلی برای بسیاری از مردم بوده مسئله ی چاقی و اضافه وزن می باشد. بسیاری از افراد خیال می کنند راز بزرگی پشت کاهش وزن وجود دارد. اما راه های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد. حتما شما هم شنیده‌اید که خوردن مواد غذایی مفید برای لاغری ، خوردن میوه و سبزیجات برای کاهش وزن بسیار موثر و مفید است. این موضوع کاملا درست است اما در برخی از مواقع مصرف میوه و سبزیجات می‌تواند حس گرسنگی را بیشتر کند. اما اگر بدانید بدون کم کردن مقدار وعده های غذایی هم می توانید با سرعت و راحتی بیشتری، به کاهش وزن خود کمک کنید، مطمئناً دیگر گرسنگی‌های بی مورد را تحمل نمی کنید. زیرا رعایت بسیاری از رژیم های غذایی برای شما سخت است. .همانطور که گفتیم انواع روش های مختلف برای لاغری ارایه می شوند اما رعایت برخی از آنها نه تنها کمک کننده و موثر نیست، بلکه سلامت بدن را نیز به خطر می اندازد.

پسته بخورید :

مواد غذایی مفید برای لاغری

پسته

آجیل با وجود اینکه دارای چربی است امابرای کاهش وزن بسیار مناسب و یکی از مواد غذایی مفید برای لاغری است. این خوراکی دارای کربوهیدرات کم و اما فیبر زیاد است . گفتنی است پروتئین و چربی آجیل برای سلامتی مفید است.

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف آجیل به افراد کمک می‌کند برای مدت زمان طولانی‌تری حس سیری داشته باشند. خوب چرا به جای مصرف بادام باید از پسته استفاده کرد؟ پسته کالری کمتری دارد و شما می‌توانید تعداد بیشتری از آن را بخورید. اما به یاد داشته باشید که پوست پسته را در نیاورید تا مدت ماندگاری بیشتری داشته باشد.

آووکادو با سالسا مصرف کنید:

مواد غذایی مفید برای لاغری

آووکادو

از لحاظ فنی، آووکادو یک میوه است. اما برای اهداف تغذیه‌ای منبع خوبی از چربی‌‌های مفید نیز خواهد بود. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف آووکادو باعث می‌شود به مدت ۵ ساعت حس سیری داشته باشید. اگرچه آووکادو سرشار از چربی است اما کالری زیادی برای بدن تولید نمی‌کند. نصف آووکادو تنها به اندازه‌ی یک مشت پر از آجیل‌های مختلف، تولید کالری خواهد کرد. سالسا در این میان می‌تواند طعم مورد نیاز شما را تامین کند.


مقاله مرتبط : ۶ روش برای کاهش وزن ساده و سریع، آن هم بدون رژیم غذایی


روغن نارگیل استفاده کنید:

مواد غذایی مفید برای لاغری

روغن نارگیل

روغن نارگیل مانند دیگر روغن های نیست که اثرات منفی بر سلامتی داشته باشد. ساختار این روغن به گونه ای است که متابولیسم آن متفاوت است و اثرات بیولوژیکی قوی دارند.

مصرف روغن نارگیل باعث می شود بدن کالری زیادی دریافت نکند و تا ۱۲۰ کالری مازاد بدن به طور روزانه را نیز می سوزاند. جالب توجه است که روغن نارگیل بیشتر به سوزاندن چربی های اطراف شکم و کاهش سایز کمر کمک می کند.

روغن زیتون استفاده کنید:

مواد غذایی مفید برای لاغری

روغن زیتون

استفاده از روغن زیتون در هنگام پخت برخی غذاها و آماده کردن سالادها، در کم کردن وزن موثر است. در روغن زیتون یک ترکیب اشباع نشده به نام اولئیک اسید وجود دارد که در صورتی که به همراه غذا خورده شود، طی یک عملیات پیچیده‌ی شیمیایی، مغز شما را همانند آووکادو فریب می‌دهد. نهایتاً شما تصور می‌کنید که سیر شده‌اید و غذا خوردن را متوقف می‌کنید.

گریپ فروت بخورید:

مواد غذایی مفید برای لاغری

گریپ فروت

در میان تمامی خوردنی‌ها، گریپ فروت یکی از مشهورترین میوه هایی است که منجر کاهش وزن می‌شود. البته تاثیر این میوه بر روی کم کردن وزن، در تحقیقات علمی هم به اثبات رسیده و میتوان گفت یکی از مواد غذایی مفید برای لاغری است. افرادی که وعده غذایی خود را با نیمی از یک گریپ فروت شروع می‌کنند، به مراتب بهتر و بیشتر از سایرین وزن کم می‌کنند.

غلات سبوس دار مصرف کنید:

مواد غذایی مفید برای لاغری

غلات سبوس دار

پس از این به بعد خوردن غلات معمولی را متوقف کرده و غلات سبوس دار را به جای آنها استفاده کنید. تحقیقات نشان داده خوردن غلات سبوس دار در کاهش سریع وزن بسیار تاثیر گذار عمل می‌کند. برنج، جو ی خرد شده، انواع حبوبات و غلات به همراه سبوس، نان گندم و حتی ماکارونی از جمله مواردی هستند که در این دسته قرار می‌گیرند.

قهوه بنوشید:

مواد غذایی مفید برای لاغری

قهوه

قهوه نوشیدنی است که برای سلامتی بسیار مفید و سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد فعال زیستی است. کافئین، ماده فعال موجود در قهوه، می تواند به سوزاندن چربی و کنترل وزن کمک کند البته شواهد بسیار کمی برای اثبات این مورد به عنوان یکی از مواد غذایی مفید برای لاغری وجود دارد.در واقع کافئین می تواند متابولیسم بدن را بدن بین ۳ تا۱۱ درصد و  هم چنین سوزاندن چربی را بین ۱۰تا۲۹ درصد افزایش دهد.


مقاله مرتبط : میان وعده هایی که شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد


چای سبز بنوشید:

مواد غذایی مفید برای لاغری

چای سبز

چای سبز هم مانند قهوه از نوشیدنی های موثر در کاهش وزن است . این نوشیدنی به دلیل کافئین می تواند تاثیر زیادی در افزایش متابولیسم بدن داشته باشد، هم چنین مواد آنتی اکسیدانی موجود در آن فعالیت نوراپی نفرین را افزایش می دهد که در نتیجه ذخایر چربی بدن کاهش می یابد.

سرکه سیب استفاده کنید:

مواد غذایی مفید برای لاغری

سرکه سیب

این ماده دارای خواص بسیاری است که باعث محبوبیت آن در رژیم های غذایی سالم شده است.سرکه سیب به طور قابل توجهی به  کاهش قند خون هنگام مصرف زیاد مواد قندی کمک می کند و به طور مستقیم بر کاهش وزن تاثیر کمی دارد.

زیتون بخورید:

مواد غذایی مفید برای لاغری

زیتون

تصور کنید شام شما در عرض ۱۵ دقیقه آماده می‌شود اما شما به شدت گرسنه هستید و باید چیزی بخورید. در اینگونه موارد زیتون می‌تواند انتخاب بهتری باشد. زیتون با بافتی غنی می‌تواند طعم بی‌نظیری به غذاهای شما ببخشد. مصرف ۵ عدد زیتون تنها ۲۰ کالری دارد.

نخود برشته استفاده کنید:

مواد غذایی مفید برای لاغری

نخود برشته

در فرآیند کاهش وزن غذاها با مکانیسم های مختلف می توانند تاثیر گذار باشند، برخی باعث کاهش اشتها، برخی موجب سوزاندن کالری بیشتر می شود و بعضی غذاها هردونقش را ایفا می کنند.

این ماده همانند چیپس خوشمزه و ترد است. نخود برشته سرشار از پروتئین‌ها و فیبرهای کاهش‌دهنده‌ی اشتها می باشد. برای اینکه بتوانید این مواد را تهیه کنید، کافیست یک ظرف مناسب بردارید و سپس نخودهای شسته شده را با یک قاقش غذاخوری روغن زیتون، کمی نمک و یک قاشق چایخوری زیره و یا فلفل قرمز تفت دهید. سپس آن‌ها را در فر ۴۰۰ درجه و به مدت ۱۰ دقیقه بپزید.

سبوس جوی دو سر مصرف کنید:

مواد غذایی مفید برای لاغری

جوی دو سر

هیچ چیز همانند جوی دو سر نمی‌تواند فیبر مورد نیاز بدن را تامین کند. یک سوم پیمانه از جوی دو سر می‌تواند مدت زیادی شما را سیر نگه دارد. برای اینکه بیشتر از این مزیت استفاده کنید، جو را با شیر کم چرب بپزید. اینکار باعث اضافه شدن پروتئین به آن می‌شود. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که فیبر با مایعات می‌تواند حس سیری بیشتری در فرد ایجاد کند.

شکلات تلخ بخورید:

مواد غذایی مفید برای لاغری

شکلات تلخ

زمانی که دلتان یک ماده‌ی شیرین می‌خواهد، تکه‌ی کوچکی از شکلات تلخ می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که غذاهایی که دارای بو و طعم تندی هستند می‌توانند حس سیری بیشتری در فرد ایجاد نمایند.

این بود ۱۳ جادوی مواد غذایی مفید برای لاغری متناسب با استراتژی لاغری مناسب و معقول که همه سنین و افراد چاق می توانند استفاده کنند. البته استفاده از این برنامه غذایی به تنهایی و یا در مدت زمان کوتاهی تاثیرگذار نمی باشد و شما عزیزان باید با پشتکار و ورزش مدوام به هدف خود برسید.این مطلب یک هدیه از سایت فراحرف برای شما عزیزان بود که امیدوارم به درستی از آن بهره ببرید.

 


همچنین بخوانید:  ورزش هایی که باعث کاهش عصبانیت می شوند



همچنین بخوانید: ۵ نکته برای داشتن پوست سالم


مطالب مرتبط

نظر شما !!!

نظر شما برای “ ۶ روش برای کاهش وزن ساده و سریع، آن هم بدون رژیم غذایی ”