فراحرف

مجله اینترنتی فراحرف,آموزش و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی,ارائه ایده های کسب و کار

نوشتن رزومه کاری حرفه ای برای استخدام تضمینی با استفاده از ۴ ترفند

مجموعه: » تعداد بازدید: 89

رزومه کاری حرفه ای برای استخدام

در ادامه به آموزش نحوه ساختن و نوشتن رزومه کاری حرفه ای برای استخدام به صورت تضمینی با استفاده از روش ها و ترفند های علمی برای افزایش شانس استخدام و جلب نظر کارفرما می پردازیم.

نحوه نوشتن رزومه کاری حرفه ای برای استخدام فوری

نوشتن نمونه رزومه کاری حرفه ای برای استخدام با استفاده از 4 ترفند

متوسط بازه زمانی که کارفرمایان به رزومه کاری کارجویان نگاهی می اندازند؛ ۶ ثانیه می باشد! این رده متوسط در بهترین حالت ما بین ۶ تا ۱۵ ثانیه بوده و بدین معنا است که شما برای بدست آوردن فرصت شغلی رویایی خود تنها ۶ تا ۱۵ ثانیه برای متقاعد نمودن کارفرما زمان دارید.

اما آنچه خلاقیت رزومه کاری را تا این حد با ارزش نموده، دگرگونی و پیچیدگی هرچه بیشتر ساختار مشاغل در دهه های اخیر می باشد. با افزایش روزافزونه متقاضیان شاید انبوهی از رزومه های فرستاده شده به یک دفتر کارجویی، شرکت و یا شخص حقوقی همگی به یک شکل دیده شوند.

در این شرایط و با یکسان در نظر گفتن تمامی نیروهای کار بر اساس مدرک و مشخصات اولیه، همگی در یک سطح و یا سطوح نزدیک به هم قرار می گیرند. چرا که عنوان ها دیگر برای کارفرمایان عادی و تکراری شده، کارها از پیچیدگی بیشتری برخوردار بوده و رقابت در حوزه های مختلف افزایش یافته است و در این حالت خلاقیت کارمند است که یک پروژه یا شرکت را پیش می برد و سطح این خلاقیت به خوبی در رزومه هر شخصی دیده می شود.


مقاله مرتبط: اصول موفقیت در کسب و کار


شش ثانیه حیاتی برای خواندن یک رزومه کاری

شما تنها شش ثانیه فرصت دارید. آیا اگر خود را به جای کارفرما بگذارید می توانید در طول این لحظات اندک، تمامی قابلیت ها، مهارت ها، ایده ها و مشخصات کارجو را مطالعه نمایید. اینجاست که قطعا به یک برنامه دیگر برای طرح و رسم رزومه کاری خود برای استخدام نیاز خواهید داشت.

نحوه نوشتن رزومه با توجه به هر شغلی در هر شرایطی از دیگری متفاوت است. اما ماهیت استخدام و کار در همه آن ها مشترک است. ۴ ترفند زیر مجموعه ای از نکات و روش هایی است که به شما آموزش نحوه نوشتن روزمه کاری حرفه ای را نشان می دهد.

 

چگونه توجه کارفرما را با رزومه خود جلب نمایید؟

نوشتن نمونه رزومه کاری حرفه ای برای استخدام با استفاده از 4 ترفندمیدانم، میدانم، شما یک فارغ التحصیل با نمرات بالا هستید؛ شما بر روی چندین پروژه بزرگ کار کرده اید و ارتباطات بالایی دارید. اما این تنها ربط به مهارت ها و قابلیت های شما ندارد. در خلق یک رزومه خواسته های یک کارفرما نیز باید در کنار قابلیت های شخص کارجو مدنظر قرار گیرد.

لحظه ای بنشینید و بر روی یک کاغذ عبارت زیر را عینا بنویسید.

 

 من می خواهم در این ۱۵ ثانیه به عنوان ……………………… به دیده شده و به خاطر بمانم.

 

بعد از نوشتن این جمله دوباره لحظه دیدن رزومه شما را توسط کارفرما تصور نمایید. زمانی که شخص مقابل به رزومه نگاه می اندازد چه تصوری از شما می تواند داشته باشد؟ و چه مزیتی موجب به خطر سپردن نام و مشخصات شما می شود؟

اینجاست که شخصیت این معرفی نامه شکل می گیرد و با تصور ساختاری که با آن می خواهید خود را معرفی کنید می توانید جای خالی عبارت فوق را پر نمایید.

درباره چشمگیرترین تجربه و قابلیت خود در میان مجموعه مهارت های خود فکر کنید و بهترین گزینه ممکن را برای این شرایط کاری انتخاب نمایید.

به جای اینکه ببینید کجا بوده اید، نگاه کنید که چه کارهایی کرده اید. این موفقیت های پیشین شما می باشد که فعالیت های قبلیتان را و صلاحیت شما در آن ها را تصدیق می نماید.

چگونه کلمات سنجیده را برای رزومه کاری خود انتخاب کنیم؟

نوشتن نمونه رزومه کاری حرفه ای برای استخدام با استفاده از 4 ترفند

یک بررسی نشان داده است که حدود ۵۰ درصد از کلمات بکار رفته در جامعه آماری بزرگی از رزومه های افراد مختلف، بیهوده و غیر کاربردی بوده است. اگر به قانون ۱۵ ثانیه برگردیم می بینیم که وقت و فضای کمی برای درج مشخصات و مهارت های خود داریم و اینجاست که انتخاب و چینش صحیح کلمات اهمیت خود را نشان می دهد.


مقاله مرتبط: نحوه انتخاب حرفه کاری صحیح


مختصر و قوی

به دستاوردها و موفقیت های بدست آورده خود در مسیر کاری حرفه ای گذشته نگاهی بیاندازید. کارفرمایان قابلیت های شما را در قله هایی که فتح کرده اید تصدیق می کنند. تبلیغ این که این مهارت را دارید و یا این مدرک را بدست آورده اید تنها در یک نمونه عملی و به ثمر نشسته مورد قبول واقع می شود. اینجاست که برای هر موفقیتی هر چند کوچک باید جنگید و بدون در نظر گرفتن بهره مالی آن را بدست آورد.

ذکر تجربه، نماد راستگویی می باشد. اما ایده، تلاش هایتان و مسیر هایی که در آن قدم گذاشته اید نیز هر چند در آن موفقیت بزرگی بدست نیاورده باشید نیز نشان از همت شما بوده و این کلمه کلیدی است که کارفرما به دنبالش می گردد.

تفاوت اینکه آیا شما یک تازه فارق التحصیل تک بعدی هستید که پس از فراعت به دنبال یک شغل برای امرار معاش می باشید و یا با وجود عدم بدست آوردن موفقیت بزرگی به مسیر مهنی خود علاقه دارید به خوبی دیده می شود.

بزارید دوباره به مسیری که تا کنون برای خلق رزومه طی کرده ایم بپردازیم.

  • چه کسی هستید؟
  • چه قابلیتی مناسب با نیاز کارفرما دارید؟
  • در این را چه تلاش هایی کرده و چه موفقیت هایی بدست آورده اید؟

توجه داشته باشدی که شما برای نوشتن یک رزومه خوب تنها یک صفحه فضا دارید و اینجاست که اهمیت انتخاب صحیح کلمات افزایش پیدا می کند.

به خوبی فراخوان، شخص پذیرنده کارجو را بررسی کنید و با توجه به نیازهای او خود را به درستی با عنوان های مناسب معرفی نمایید. برای مثال عنوان «کارآموز نویسنده» می تواند بخش ها و دسته های مختلفی را در نظر بگیرد. اما «کارآموز تولید و بازاریابی محتوا» می تواند منظور شما را بهتر برساند. تجربه های کاری نیز به همین شکل باید در کوتاه ترین طول ممکن بیشتر اطلاعات مفید را در اختیار کارفرما قرار دهند.


مقاله مرتبط: فرصت های کاری و درآمد فضای مجازی و اینترنت


تصویر سازی

در کنار اختصار و انتخاب صحیح کلمات، تصویر سازی صحیح نیز اهمیت دارد. در واقع کاربرد کلمات به کار رفته در تصویر سازی آن ها نمایان می شود. باید در ساخت رزومه خود پیامدهای انتخاب شما به عنوان کارمند را به خوبی به تصویر بکشید. اینجاست که با بررسی نیاز های شرکت می توانید برای هر کدام از نیازهای مربوطه خود را به عنوان یک راه حل منطقی معرفی نمایید.

بررسی قابلیت ها، نسبت به جامعه آماری و بازار شرکت، استفاده از عناصر گرافیکی رسمی و بررسی پیامد های استخدام شما می تواند به تصویر سازی رزومه کمک کند.

نمایش قابلیت های شخصیتی

این مورد را با احتیاط و بدون مجامله دنبال کنید.

جدا از وجه اداری و رسمی یک رزومه نشان دادن، علاقه، فعالیت ها و رویاهای مرتبط با کاری که قصد استخدام در آن می باشید؛ شوق شما در کار بر روی این شرکت و علاقه شما به حرفه مربوطه را نشان می دهد.

با توجه به اینکه رزومه مکان مناسبی برای نمایش خصوصیات اخلاقی شما نیست می توانید با قرار دادن آدرس پروفایل شما در یک شبکه اجتماعی مانند لینکداین، کارفرما را به سمت پروفایل خود در این شبکه اجتماعی کشانده و در یک نمای کامل آخرین فعالیت هایی را که فکر می کنید برای کارفرما نیز جالب می باشد را به نمایش بگذارید. ارتباطات، فعالیت ها، بازخوردها و نظرات شما در این شبکه اجتماعی گویای بخش اعظمی از اخلاق کاری و مهنی شما می باشد.

 

نکات و اصول نوشتن رزومه کاری حرفه ای

رزومه کاری با یک در یک صفحه نمایش داده شود. اما در مواقع ضروری و در بعضی شرایط خاص نیز نباید از دو صفحه عبور کند.

از فونت های اداری و رسمی استفاده شود.

در موارد دیجیتال از فرمت PDF استفاده کنید چرا که فرمت Word در بسترهای مختلف به شکل های متفاوتی نمایش داده می شود.

از تفاوت اندازه و شخصی سازی متون بیش از حد استفاده نکنید. بهتر است اندازه متن را ما بین ۱۰ تا ۱۴ در برگه A4 نگه دارید.

از تصاویر استفاده نکنید! این حقیقت حتی در مورد مشاغل مدلینگ هم در درخواست اولیه تا حدی صادق است. استفاده از یک تصویر بد می تواند کارفرما را حتی با وجود مهارت های بالای شما منصرف نماید.

پیش از ارسال رزومه آن را از نظر غلط های املائی و اشکالات نگارشی بررسی کنید. بهتر است پیش از ارسال رزومه خود را به یک یا دو شخص دیگر نشان دهید و نواقص آن را از آن ها بپرسید.

 

حقائق و مشخصات اولیه هرگز چشمگیر نخواند بود

نوشتن نمونه رزومه کاری حرفه ای برای استخدام با استفاده از 4 ترفند

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با خلاقیت در رزومه نویسی آشنا کنیم. اینکه شما کی هستید با وجود اهمیت اولیه هیچ وقت وسیله انتخاب شما نیست بلکه همت و تجربه های شما می باشد که نظر کارفرما را جلب می نماید. اما بهتر است در نوشتن روزمه با وجود سوق دادن به سمت خلاقیت در تصویر سازی تجارب حقائق اولیه را نپوشانید و از آن سو نیز در استفاده از آن ها زیاده روی نکنید. پوشاندن مشخصات ضروری در استخدام حس قایم کردن چیزی از کارفرما را در ذهن او به وجود می آورد اما زیاد روی در آن ها نیز خودنمایی به حساب می آید.


مقاله مرتبط: مشاغل مناسب برای زنان خانه دار


هنوز تمام نشده

این ۶ تا ۱۵ ثاتیه زودگذر می تواند به خوبی در مسیر زندگی شما موثر باشد. پیشنهاد من این است که دائما رزومه و شناسنامه کاری خود را با توجه به تلاش ها و موفقیت ها ویرایش نموده و دگرگون نمایید تا همواره به نزدیک ترین معرفی نامه به مهارت ها و ایده های خود نه حقائق و مدارک دسترسی داشته باشید. قطعا داستان خلق یک رزومه چشمگیر به اینجا ختم نمی شود و در ادامه مقالات کسب و کار به آموزش نکات و ترفند های بیشتری برای خلق یک رزومه کاری قدرتمند می پردازیم.

منبع: Lifehack

نظر شما !!!

نظر شما برای “ نوشتن رزومه کاری حرفه ای برای استخدام تضمینی با استفاده از ۴ ترفند ”