آموزش کسب و کار اینترنتی انلاین

فراحرف | کسب و کار آنلاین

نکات بازاریابی محتوا | چرا کسب‌وکارها نیاز به بازاریابی محتوا دارند

مجموعه: » تعداد بازدید: 18

حتماً تا به حال در مورد نکات بازاریابی محتوا شنیده‌اید. در این مقاله بر آن هستیم تا شما را بیشتر با نکات بازاریابی محتوا آشنا کنیم. در واقع این روش بازاریابی بر پایه تولید محتوا استوار است. نکات بازاریابی محتوا شامل انواع روش‌های تولید محتواست که در ادامه به آن‌ها بیشتر می‌پردازیم.

 بازاریابی محتوا چیست

خب حالا که قرار شد در مورد نکات بازاریابی محتوا آموزش‌هایی را به شما بدهیم بهتر است از ابتدا شروع کنیم. طبق ضرب المثلی معروف که می‌گوید “خشت اول چو نهد معمار کج تا ثریا می‌رود دیوار کج” اگر شما هر کاری را از پایه و اساس خوب یاد نگیرید قطعاً در انجام آن دچار مشکل خواهید شد و نمی‌توانید برای خود و دیگران مفید واقع شوید. بگذارید ببینیم ویکی پدیا درباره نکات بازاریابی محتوا چه می‌گوید؟ طبق تعریف این دانشنامه ” Content marketing نوعی از مارکتینگ است که در آن به تولید و مدیریت انواع محتوا می‌پردازیم و با به اشتراک گذاشتن آن در پلتفرم‌های مختلف سعی در جلب توجه مخاطبین و تبدیل آن‌ها به مشتری داریم”

انواع بازاریابی محتوا

در عصر جدید که به قول وبمستران محتوا پادشاه است لازم است تا انواع مدل‌های محتوا را بشناسیم و از آن‌ها برای پیشرفت و توسعه کارمان استفاده حداکثری را ببریم. در کل بهتر است بدانید که چهار گروه محتوایی وجود دارد که تمام انواع محتوا به نوعی جزء این دسته‌ها هستند. این چهار دسته شامل:

Written Content(محتوا متنی یا نوشته شده)

Visual Content(محتوا بصری)

Interactive Content(محتوای تعاملی)

Video Content(محتوای ویدئویی)

در عمل، بسیاری از این انواع مختلف باهم همپوشانی دارند، اما تفاوت‌های کوچک می‌توانند تأثیر بزرگی داشته باشند.

انواع محتوای متنی

محتوی متنی درواقع پایه نکات بازاریابی محتوا هستند. شما می‌بایست برای یک بازاریابی موفق ابتدا به سراغ یک محتوی مبتنی بر متن بروید. چرا که این دسته بسیار بر سئو تاثیر گذار هستند. این دسته همچنین می‌تواند مانند یک ژنراتور عمل نموده و به عبارتی موتور محرکه کسب و کار شما باشند. در زیر تعدادی از این محتوی‌ها آورده شده است:

پست‌های وبلاگ

ایجاد پست‌های وبلاگ زمانی که می‌خواهید مخاطبان خود را اطلاع دهید، آگاهی از نام تجاری را افزایش دهید، دانش شرکت خود را از اخبار صنعت جاری برجسته کنید، یا یک سابقه طولانی در ارائه محتوای مفید و ارزشمند ایجاد کنید. اگر شما به دنبال نوع پست وبلاگ هستید، کمبود امکانات وجود ندارد. در اینجا یک لیست از چند نوع مختلف محتوی وبلاگ وجود دارد.

۱_ وبلاگ‌های چگونه یا (how to)

۲_نقل‌قول‌ها

۳_مصاحبه‌ها

۴_آمار

۵_همکاری

۶_پرسش و پاسخ

۷_اخبار شرکت

۸_اخبار محصول

۹_تحقیقات

۱۰_بهترین روش‌ها

۱۱_نکات

۱۲_چک‌لیست‌ها

۱۳_اشتباهات و موفقیت‌ها

پیشنهاد: برای شروع کار وبلاگ نویسی پیشنهاد ما به شما این است که یک کلمه کلیدی پیدا کنید و آن را به وسیله ابزاری مانند BuzzSumo بررسی نمایید. این ابزار، ابزاری مفید برای این است که تمامی ایده‌ها و موضوعات مربوط به کلمه کلیدی شما بررسی شود.

مقالات سفید

مقالات سفید برای کسب و کارهایی که مایل به اثبات تخصص صنعت هستند مؤثر است. مقالات سفید را می‌توان همانند کتاب‌های الکترونیکی به صورت دانلود رایگان در اختیار همه قرار داد. همچنین این مقالات در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو می‌تواند تأثیرگذار باشد. اوراق سفید طبق تعریف دانشنامه ویکی پدیا نوعی راهنما برای کمک به مخاطبی است که مطلبی را بهتر درک کنند.
این را امتحان کنید: یک مقاله سفید بر روی یک موضوع مرتبط با پست‌های محبوب‌ترین وبلاگتان ایجاد کنید. سپس، مقاله سفید را به عنوان یک ارتقاء محتوا در آن پست‌های وبلاگ ارائه دهید.

ای بوک ها

در نکات بازاریابی محتوا، کتاب‌های الکترونیکی ژنراتورهای قدرتمند تولید لید برای کسب و کارهایی هستند که به دنبال افزایش لیست ایمیل خود هستند و یا می‌خواهند و یا می‌خواهند فرصت‌های تعامل را برای تیم‌های فروش خود افزایش دهند. هر وقت خواستید مشتریان بالقوه خود را در قیف فروش داشته باشید و به آن‌ها کمک کنید تا بهتر تصمیم بگیرند می‌تواند از کتاب‌های الکترونیکی استفاده کنید.
این را امتحان کنید: یک کتاب را بر روی یک موضوع ایجاد کنید که برای مشتریان بالقوه مهم باشد. اجازه دهید مردم کتاب را با ارائه نام و ایمیل خود دانلود کنند.

بازاریابی محتوا 1

انواع محتوای بصری

درست است که در نکات بازاریابی محتوا، محتوای متنی تأثیر خوبی در سئو و… دارد اما لازم است که با تولید و ترویج محتوا بصری نیز نکات بازاریابی محتوای خود را توسعه دهید. مزایای استفاده از محتوای بصری بسیار زیاد است از جمله آن می‌توان به

جذاب‌تر شدن

در دسترس بودن و دیده شدن بهتر

به یاد ماندنی‌تر

اشاره نمود. انواع محتوای بصری که می‌توانید در نکات بازاریابی محتوا استفاده کنید عبارت‌اند از:

تصاویر

بر اساس یک مطالعه توسط Venggage، تصاویر بیشترین نوع استفاده از محتوای بصری هستند. در حالی که افراد ممکن است یک بلوک متن را نادیده بگیرند، یک تصویر می‌تواند پیام شما را در چند ثانیه برقرار کند. شما می‌توانید تصاویر عکاسی آزاد را در سایت‌هایی مانند فلیکر و Photobucket پیدا کنید.

ویدئو

سیسکو پیش‌بینی می‌کند که فیلم‌ها تا سال ۲۰۱۹، ۸۰ درصد از کل ترافیک اینترنت جهانی را تشکیل می‌دهند. Evernote همیشه از ویدئو در وب‌سایت و در سراسر رسانه‌های اجتماعی استفاده خوبی کرده است. ویدیوهای توضیحی دقیق برند در مورد ابزارهای خود، کاربران را آموزش می‌دهند و وب‌سایت آن نیز ویدیوهای مختلفی از داستان‌های مشتریان را نشان می‌دهد.

اینفوگرافیک

طبق گفته Nielson Norman گروه، اینفوگرافیک ها “مورد علاقه” هستند و در رسانه‌های اجتماعی سه برابر بیشتر از هر نوع محتوای دیگر به اشتراک گذاشته می‌شوند. (اینفوگرافیک ها در واقع نوعی از محتوای بصری هستند که با استفاده از اشکال و نمودارها می‌توان از آن‌ها برای دادن اطلاعات مفید و کاربردی استفاده نمود.) برای تهیه اینفوگرافیک ها می‌توانید از انواع نرم‌افزارهای گرافیکی چون فتوشاپ و همچنین ابزارهای آنلاین مانند Canva یا PicMonkey برای این منظور استفاده نمایید.

بازاریابی محتوا 2

GIF ها

GIF ها برای به اشتراک گذاشتن محتوا سرگرم کننده و دلربا مناسب هستند. در توییتر افزودن GIF ها به توییت ها آسان است، یک گزینه ساخته شده است که به شما اجازه می‌دهد یک GIF را بر اساس عبارت انتخاب شده خود پیوست کنید. شما همچنین می‌توانید GIF های خود را با GIF Maker ایجاد کنید. همچنین ابزارهایی در این خصوص وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد که ویدئوهای خود را به شکل گیف بسازید و به شکل گیف بازگردانید.

جمع بندی نکات بازاریابی محتوا

آنچه از پیش روی شما گذشت مواردی در خصوص نکات بازاریابی محتوا و فواید آن بود. بدون شک تمامی موارد مربوط به نکات بازاریابی محتوا و همچنین انواع و روش‌های آن در یک مقاله نمی‌گنجد، ولی ما سعی نمودیم در این مقاله از مهم‌ترین روش‌های نکات بازاریابی محتوا مطالبی را با شما به اشتراک بگذاریم.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

نظر شما برای “ کسب و کار اینترنتی یکی از بهترین راه های کسب درآمد ”