آموزش کسب و کار اینترنتی انلاین

فراحرف | کسب و کار آنلاین

کاهش وزن با ورزش

مجموعه: » تعداد بازدید: 44

کاهش وزن با ورزش یکی از بهترین گزینه‌های وزن کم کردن بدون عوارض است. در واقع شما با یک رژیم عادی اما با فعالیت بدنی با اندام مورد نظر خود دست می‌یابید. اگر به دنبال روش‌های مؤثر کاهش وزن هستید مطلب کاهش وزن با ورزش را از دست ندهید.

چاقی چیست؟

ابتدا بگذارید ببینیم که شما اصلاً چاق هستید یا نه؟ برای یافتن پاسخ این سؤال می‌بایست قد و وزن خود را بدانید تا بتوانیم میزان شاخص توده بدنی خود را به درستی محاسبه کنیم. میزان شاخص توده بدنی (BMI) فاکتوری برای سنجش میزان وزن افراد است. برای محاسبه نمایه توده بدنی می‌توانید از فرمول زیر استفاده کنید.

BMI=Kilogram/meters*meters

عددی که از این فرمول به دست می‌آید با توجه به جدول BMI تعیین کننده چاقی یا لاغری افراد است. جدولی که در زیر آمده جدول BMI است و می‌توانید با توجه به اعداد داخل آن میزان اضافه وزن خود را مشخص کنید.

BMI طبقه بندی
<۱۸٫۵ کمبود وزن
۱۸٫۵–۲۴٫۹ وزن طبیعی
۲۵٫۰–۲۹٫۹ اضافه وزن
۳۰٫۰–۳۴٫۹ درجه ۱ چاقی
۳۵٫۰–۳۹٫۹ درجه ۲ چاقی
≥ ۴۰٫۰ درجه ۳ چاقی

 

برای مثال اگر شما دارای BMI 26 باشید دارای اضافه وزن هستید و لازم است که برای رفع آن اقدام نمایید. دانستن این عدد علاوه بر اینکه مشخص می‌کند که شما در چه محدوده وزنی هستید به شما می‌گوید که باید چه برنامه غذایی یا ورزشی را دنبال کنید تا به وزن طبیعی و یا ایده آل خود دست یابید.

چه می‌شود که چاق می‌شویم؟

چاقی و اضافه وزن نتیجه مصرف زیاد و بی رویه انواع چربی‌ها و کربوهیدرات‌های تصفیه شده بدون در نظر گرفتن کالری آن‌ها است. در نظر داشته باشید برای سوزاندن هر ۱ گرم چربی به ۹ کیلوکالری انرژی نیاز است و همین‌طور برای سوزاندن هر گرم کربوهیدرات به ۴ کیلوکالری نیاز است. می‌بینید که برای سوزاندن چربی‌ها کالری بیشتری نیاز است. برای همین لازم است تا همراه با تغذیه ورزش و فعالیت بدنی را داشته باشید. وقتی این چربی‌ها نمی‌سوزد در بدن ذخیره شده و بدن را با افزایش وزن رو به رو می‌کند.

کاهش وزن با ورزش چگونه است؟

اینکه بدن ما به چه میزان ورزش نیاز دارد بسیار اهمیت دارد. اگر بدون در نظر گرفتن پارامترهای مختلف و بدون مشورت کردن با یک مشاور اقدام به فعالیت‌های شدید بدنی کنید ریسک آسیب بدنی در این حالت بسیار محتمل است. محققان و کارشناسان پزشکی توصیه‌های تمرینات کاهش وزن را در هر روز و هر هفته، نه تنها برای کاهش وزن، بلکه برای سلامتی پیش‌بینی می‌کنند.

توصیه‌هایی برای کاهش وزن با ورزش

یک مطالعه انجام شده توسط کالج پزشکی آمریکایی (ACSM) توصیه‌های مختلفی را برای میزان ورزش برای کاهش وزن مورد بررسی قرار داد. در نتیجه تحقیقات، سازمان توصیه می‌کند که هر هفته ۱۵۰ تا ۲۵۰ دقیقه تمرین متوسط یا شدید برای کاهش وزن دریافت کنید؛ اما آن‌ها همچنین اعلام می‌کنند که بیشتر بهتر است. برای رسیدن به کاهش قابل توجه وزن، سازمان توصیه می‌کند بیش از ۲۵۰ دقیقه در هفته بهتر است. در هر صورت مشورت با یک فرد متخصص در این زمینه ضروری است.

چقدر ورزش در روز نیاز است؟

حدود ۱۵۰ تا ۲۵۰ دقیقه فعالیت بدنی شدید متوسط ​​در هفته باعث کاهش وزن می‌شود. این تقریباً ۲۲ تا ۳۵ دقیقه تمرین در روز برای از دست دادن وزن است.
بیش از ۲۵۰ دقیقه در هفته از فعالیت متوسط ​​تا شدید با کاهش قابل توجه وزن همراه است. این بدان معنی است که به طور متوسط ​​حداقل ۳۵ دقیقه در روز است.

چه ورزش‌هایی برای آب کردن چربی شکم ضروری است؟

۱_پیاده روی و دویدن

۲_دوچرخه سواری

۳_طناب زدن

۴_تمرین با توپ

۵_پله زدن

۶_شنا کردن

اشتباهات کاهش وزن با ورزش

آیا باید هر روز ورزش کرد؟

ورزش روزانه برای اینکه متناسب بمانید کاری بسیار هوشمندانه است ولی اگر می‌خواهید وزن کم کنید اشتباه است. چرا که بدن شما لازم است تا هر روز طبق یک برنامه ورزشی منظم و با انواع ورزش‌های مختلف وزن کم کند.

افزایش کالری اشتباه است

” من ورزش می‌کنم پس هر آنچه را یک می‌خورم می‌توانم بسوزانم” البته این یک تئوری منطقی است. ولی اگر قرار باشد بعد از ورزش، شروع به خوردن غذاهای با کالری بالا و یا معمولی کنید تمام آن کالری‌هایی که با ورزش سوزانده‌اید بر خواهد گشت. درست است که برای کاهش وزن با ورزش و همراه با ورزش بیشتر برای کاهش وزن گرسنه می‌شوید ولی راه این مشکل اضافه کردن غذای خود نیست. برای رفع این مسئله می‌توانید میزان کالری خود در اول هر روز را مشخص نمایید. بهتر این است که یک غذای مناسب را در قبل از تمرین داشته باشید تا به میزان کافی انرژی برای ورزش خود داشته باشید و مجبور نباشید که بعد از ورزش کالری بیشتری دریافت نمایید.

تمرینات را ترکیبی انجام دهید

اینکه فقط برای کاهش وزن با ورزش از تمرینات هوازی و یا قدرتی استفاده کنید اشتباه است. برای نتیجه گیری بهتر لازم است تا ترکیبی از تمرینات قدرتی و هوازی را در برنامه خود بگنجانید. در این صورت می‌توانید از ورزش خود در راستای کاهش وزن بهره بگیرید.

مکمل‌ها و نوشیدنی‌های ورزشی به چه قیمتی؟!

اکثر ورزشکاران بعد از انجام تمرینات ورزشی برای جبران آب از دست رفتن بدن و بازیابی کالری بدن خود اقدام به مصرف نوشیدنی‌های ورزشی می‌کنند. اکثر این نوشیدنی‌ها بسیار پر کالری بوده و ممکن است تمام کالری‌هایی که سوزانده‌اید را برگرداند. برای یک ورزشکار هیچ نوشیدنی بهتر است آب نیست. به وسیله آب می‌توانید بدن خود را دهیدراته کنید و در سوزاندن چربی‌ها بهتر عمل کنید.

همچنین برای مصرف مکمل‌ها بهتر است که به یک متخصص تغذیه و یا کارشناس مراجعه نمایید؛ و با دادن آزمایشات لازم ترکیب بدن خود و همچنین مکمل‌های لازم را دریابید.

جمع‌بندی کاهش وزن با ورزش

رژیم کاهش وزن با ورزش بسیار مؤثر است. البته برای اینکه در مورد کاهش وزن با ورزش بهتر نتیجه بگیرید لازم است تا ورزش‌های مختلف را به یک دیگر ادغام نمایید و همه در هر روز ورزش برنامه تمرینی منظم و ترکیبی را داشته باشید تا بهتر چربی سوزی نمایید. استفاده آب در حین تمرینات و همچنین مکمل‌های ورزشی به علاوه داشتن یک رژیم ایدئال غذایی و کالری شماری دقیق می‌تواند بیش از پیش شما را به هدف خود یعنی کاهش وزن با ورزش برساند.

 

عنوان سئو : کاهش وزن با ورزش | چه کنیم تا به صورت اصولی با ورزش وزن کم کنیم

توضیح متا : کاهش وزن با ورزش در واقع به نوعی رژیم گفته می شود که فرد در آن کالری را کم و زیاد نمی کند بلکه به وسیله فعالیت بدنی وزن خود را کاهش می دهد.

کلید واژه کانونی : کاهش وزن با ورزش

برچسب : کاهش وزن

ورزش

کاهش وزن با ورزش

ورزش کردن

چربی سوزی

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

نظر شما برای “ ۶ روش برای کاهش وزن ساده و سریع، آن هم بدون رژیم غذایی ”