فراحرف

مجله اینترنتی فراحرف,آموزش و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی,ارائه ایده های کسب و کار

۶ روش برای کاهش وزن ساده و سریع، آن هم بدون رژیم غذایی

مجموعه: تعداد بازدید: 10

در ادامه به معرفی ۶ ترفند کاربردی می پردازیم که با استفاده از آن می توانید بدون تغییر رژیم غذایی! کاهش وزن ساده و سریع را تجربه نمایید.

شروع رژیم غذایی بعد از افزایش وزن، درست مثل قدم زدن در میدان جنگ با یک نیزه ی تیز است. شاید پیروزی های کوچکی در این عرصه داشته باشید، اما در نهایت، بیش از آنکه به خودتان کمک کنید، به خودتان آسیب می زنید.

۶ روش برای کاهش وزن ساده و سریع

6 روش برای کاهش وزن ساده و سریع

دلیلش این است: رژیم های معمولی، مقدار کالری دریافتی را محدود می کنند، و این به معنای کاهش متابولیسم شماست. این کوره های سوخت کالری در بدن شما هستند که موجب کاهش وزنتان در طولانی مدت می شوند. وقتی رژیم غذایی را شروع می کنید، یک سیگنال به بدن خود می فرستید که می گوید “من گرسنه ام!”. بدن شما با کاهش نرخ متابولیسم، به این سیگنال پاسخ می دهد تا ذخایر انرژی بدن شما را حفظ کند.

بدتر از همه آنکه، اگر این کمبود غذا ( همان رژیم سخت شما) ادامه یابد، بافت های عضلانی شما کم کم تحلیل می روند. این فقط باعث می شود که دشمن شما، یعنی چربی های احشایی، جای بیشتری برای عرض اندام پیدا کنند. همین طور متابولیسم کمتر و کمتر می شود و چربی ها بیشتر و بیشتر خود را در این قلمرو بی رقیب می بینند. می خواهید به شما ثابت کنم که بدون رژیم غذایی هم می توانید مقدار زیادی کاهش وزن داشته باشید و در وزن جدید هم باقی بمانید؟ تحقیقات گسترده ای انجام دادم تا “نسخه ای برای داشتن کمر باریک” (Lean Belly Prescription) را تالیف کنم. این کتاب، به راههای ساده و سریع کاهش وزن می پردازد. مثلا:

  1. افزایش متابولیسم

به بیان ساده، متابولیسم یعنی نرخ سوزاندن کالری های غذایی و تبدیل آن به انرژی برای بدن. در طی دوران نوجوانی که لاغرتر بودید، بدن شما دچار تحولاتی شد و هورمون های درونی تولید شدند. اما از بیست سالگی به بعد، هر ۱۰ سال، نرخ سوخت و ساز بدن شما ۲ درصد کاهش می یابد. حتما همه می دانید که وقتی انرژی مورد استفاده قرار نگیرد، چه می شود: به صورت چربی ذخیره می شود.

عضلات، به مراتب بیشتر از چربی ها فعالیت متابولیکی دارند. هرچه عضلات بیشتری داشته باشید، آتش سوخت و ساز بدن شما هم داغتر است. اگر این عضلات را در طی فعالیت های فیزیکی به کار اندازید، تا ۲۴ ساعت بعد، سوخت و ساز چربی ها ادامه می یابد. هر ورزش سبکی که توده عضلانی بدن را حفظ کند، همزمان به چربی های بدن حمله می کند.


مقاله مرتبطبررسی تاثیر مصرف شکر بر افسردگی و تحلیل ارتباط بین این دو


  1. به افراد مورد علاقه خود در کاهش وزن کمک کنید

یکی از جذابترین قسمت های تحقیقاتی که  روی درمان چاقی انجام شده، تحقیقی بود که در سال ۲۰۰۷ در نشریه پزشکی نیوانگلند خواندم. محققان به اطلاعات ۱۲ هزار نفر توجه کرده بودند که بسیاری از آنها با یکی دیگر از افراد حاضر در جمعیت نمونه، ارتباط داشتند. آنها در پژوهشی با نام “مطالعات قلب فریمینگهام” مورد بررسی قرار گرفته بودند. نتیجه این تحقیق اینگونه بود: هر شخصی که با افراد چاقی در شبکه های اجتماعی خود در ارتباط است، بیش از دیگران در معرض خطر چاقی قرار دارد. آمار به دست آمده این گونه بود: اگر دوست یک شخص چاق شود، ریسک چاق شدن آن شخص تا ۵۷ درصد افزایش می یابد؛ اگر خواهر یا برادرش چاق شوند، این ریسک به ۴۰ درصد می رسد؛ اگر همسر فرد چاق شود، ریسک چاق شدن فرد به بیش از ۳۷ درصد می رسد. این تحقیق نتیجه گرفت که مزایای کاهش وزن یک فرد، از طریق ارتباطات اجتماعی اش به بقیه هم سرایت می کند. به این فکر کنید که چقدر خوب می شود سال آینده یک مراسم شکرگزاری دسته جمعی بابت این قضیه ترتیب دهید که همه با هم اندام متناسبی پیدا کرده اید!

  1. پربار ترین وعده غذایی را صبح ها میل کنید

یکی از تحقیقاتی که در دانشکده پزشکی دانشگاه ماساچوست انجام شده بود، نشان داد افرادی که صبحانه نمی خورند، ۴٫۵ برابر افرادی که برای صبحانه خوردن به اندازه کافی زمان می گذارند، به چاقی مبتلا می شوند. یکی از متخصصان مرکز پزشکی دانشگاه پیتزبورگ اعلام کرده است که صبحانه نخوردن، متابولیسم را تا ۱۰ درصد کاهش می دهد.

صبحانه شما باید از پروتئین ها و چربی های سالم تشکیل شود. تخم مرغ، ماست یونانی، کره بادام زمینی، شیر. هر چه پروتئین بیشتری بخورید، احساس رضایت بیشتری خواهید داشت: در یکی از تحقیقاتی که سال ۲۰۰۸ در نشریه انگلیسی تغذیه منتشر شد، به این نکته اشاره شده بود که پروتئین می تواند احساس سیری در شما ایجاد کند که تا انتهای روز باقی می ماند.

  1. در مسیر لاغری، آب خوردن را فراموش نکنید

بدن شما از آب تشکیل شده است. در کمترین حالت، ۶۰ درصد بدن شما را آب تشکیل می دهد. پس لازم است مقدار زیادی از آن را مصرف کنید. در طی ۳۰ سال گذشته، مقدار کالری هایی که از طریق نوشیدنی ها مصرف می کنیم، بیش از دو برابر شده است . یعنی به صورت میانگین، ۴۵۰ کالری در روز. چرا؟ زیرا آب خوردن را متوقف کرده ایم و آب شیرین می خوریم! اگر قرار است تنها یک مطلب از این فصل یاد بگیرید، باید همین جمله باشد: اگر به یک نوشیدنی شکر اضافه شود، به چربی مایع تبدیل می شود. یک بطری پر از چاقی! یک چربی گازدار! یک کابوس که در قوطی ریخته اند! اگر بتوانید این نوشیدنی ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید، گام بزرگی در جهت خلاص شدن از شر چربی های ناخواسته و غیرضروری برداشته اید.

  1. دیگر فریب رنگ و لعاب ها را نخورید

یکی از تحقیقات مرکز سیاست های غذایی و چاقی دانشگاه ییل نشان داد که ۵۰ درصد کودکان می گویند غذاهایی که در جعبه های با عکس شرک قرار دارند، از غذاهایی که جعبه های بدون عکس شرک توزیع می شوند، خوشمزه تر هستند! (در حالی که هر دو غذا دقیقا یکی  هستند). و چه نوع غذاهایی معمولا با عکس شخصیت های کارتونی بسته بندی می شوند؟ بله، غذاهای پر از قند. بزرگسالان هم در دام این تکنیک های بازاریابی گرفتار می شوند و فریب بسته بندی غذاها را می خورند. پس چه چیز بخوریم؟ سیب بدون برچسب!

مراقب باشید. غذاهای بسته بندی شده معمولا با یک سری کلمات بی معنی مثل “طبیعی”، “بدون چربی” و یک انتخاب هوشمندانه” به بازار عرضه می شوند. فهرست مواد تشکیل دهنده آنها از لیست جرائم آل کاپون هم طولانی تر است! وقتی مواد غذایی که کاملا در طبیعت رشد کرده اند را می خرید – مثل فیله ماهی سالمون، لوبیا سبز، پرتقال و غیره – هر کدام از آنها فقط یک ماده تشکیل دهنده دارند: خود غذا. سعی کنید همه خریدهایی که از فروشگاه محلتان انجام می دهید، به همین شکل ساده باشند.


مقاله مرتبطچطور می توانیم به شکل موثر اهداف را دنبال کرده و آنها را اجرا کنیم؟


  1. ظرف غذا را کوچکتر کنید، تا شکمتان کوچکتر شود

این شوخی نیست. دکتر برایان وانسینک، متخصص تغذیه است که در آزمایشگاه غذا و برند دانشگاه کورنل فعالیت می کند. او در فعالیت های خود توجه ویژه ای به اثر ظرف حاوی غذاها و نوشیدنی ها بر مقدار مصرف ما داشته است. قاعده ای که مطرح کرده به این صورت است: هر چه بشقاب یا ظرف یا لیوان شما بزرگتر باشد، غذا یا نوشیدنی بیشتری از آن می خورید. و خبر بد اینکه: در طی یک قرن اخیر، اندازه بشقاب های غذای ما  و حجم لیون هایمان از همیشه بیشتر شده است. هر چه اندازه این ظرف ها بیشتر می شود، سایز شما هم بالاتر می رود.

به جای یک لیوان بستنی شکلاتی، نصف لیوان بستنی شکلاتی با نصف لیوان توت فرنگی خرد شده بخورید. این میوه طعم بسیار خوبی دارد، سرشار از آنتی اکسیدان است و نسبت به حالت اول، ۱۱۵ کالری از مصرف کالری شما کم می کند.

نظر شما !!!

نظر شما برای “ ۶ روش برای کاهش وزن ساده و سریع، آن هم بدون رژیم غذایی ”