آموزش کسب و کار اینترنتی انلاین در ایران

فراحرف | کسب و کار آنلاین

سخنان بزرگان در حوزه ی کارآفرینی و کسب و کار

مجموعه: تعداد بازدید: 1,431

کارآفرینی و کسب و کار

کسب و کار و کارآفرینی

در بحث کارآفرینی و کسب و کار ، می توان به تجربه بزرگان اتکاء کرد، سخنان بزرگان رابه گوش جان سپرد و در صورت یکسان بودن شرایط، از آن ها تقلید یا با آنها مشورت کرد.

بنابراین برای موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار ، می توانیم به پبشکسوتان این کار مراجعه کنیم و از راه هایی که رفته اند درس بگیریم. البته این را هم در نظر بگیریم که با توجه به حوزه کار خود منبع و افراد مناسب را پیگیری کنیم.

حال برای کمک به دوستانی که طالب دریافت اطلاعات درباره ی افراد شاخص در حوزه ی کارآفرینی و کسب و کار هستند، سخنان بزرگان را آورده ایم تا سر لوحه کار خود قرار دهند.

اسامی و سخنان بزرگان که در زمینه ی کارآفرینی و کسب و کار ، قرن خود را متحول کردند:

۱) استیو جابز (موسس و مدیر عامل شرکت موفق اپل):

کسب و کار

“اگر قرار بود از هر کسی بابت اینکه به من بگوید این کار غیر ممکن است، فقط یک دلار بگیرم، تا به امروز مولتی میلیاردر شده بودم.”

“معیاری برای تعیین کیفیت باشید. اغلب افراد عادت ندارند عالی باشند، ولی شما می توانید بهترین باشید”

“زمان شما کوتاه است؛ پس آن را صرف زندگی کردن برای دیگران نکنید.”

یکی از بهترین نظریات نام آشنا در حوزه کارآفرینی و کسب و کار که می توان سرلوحه خود قرار دهید.

استیو جابز و اپل نیازی به معرفی ندارند. امروز دیگر نام اپل در کنار استیو جابز و محصولات شگفت‌انگیزی با نشانه «i» از قبیل: iPhone، iPod iPad، iTunes، iMac، iBook، iAD، iOS و… شناخته می‌شود. زمانی که از Apple صحبت می کنید اولین چیزی که در ذهن شما نقش میبندد کیفیت است. او نمی گوید برای کیفیت معیاری تعریف کنید او می گوید به گونه ای زندگی کنید که شما را به عنوان معیاری برای تعیین کیفیت بشناسند

و بسیارند کسانی که با جزئیات یا چگونگی و نحوه زندگی وی آشنایی داشته و مسائل مربوط به آن را دنبال می‌کنند اما به نظر می‌رسد صرف‌نظر از زندگینامه این مبدع و بنیانگذار اپل، آن‌چه بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد، درس‌هایی است که استیو جابز می‌تواند به هر فردی بدهد.

آقای «گای کاوازاکی» که در نخستین سال‌های شکل‌گیری اپل در جهت موفقیت این شرکت کمک‌های شایانی کرده، درپی درگذشت استیوجابز روی پروفایل خود در «گوگل پلاس» فهرستی از نکات رازآمیزی را نوشته که می‌گوید آن‌ها را در طول کار با جابز آموخته است.

۲) جان دی راکفلر (موئسس شرکت استاندارد اویل):

جان دی راکفلر

“پیدا کردن یک دوست در یک تجارت خیلی بهتر از پایه گذاری یک تجارت بر اساس یک رابطه دوستانه است”

” تنها پرسش در مورد ثروت این است که، با آن چه کار می کنی؟ “

” خیریه زیان آور است مگر اینکه به دریافت کننده کمک کند که از آن بی نیاز شود. “

” از این نترس که از خوب ها دست بکشی تا به دنبال عالی ها حرکت کنی. “

راکفلر را می توان از اولین میلیاردهای قرن بیستم دانست. او یکی از تاثیر گذارترین افراد در شکل گیری اقتصاد آمریکا است و از اولین کسانیست که با پایه گذاری یک شرکت نفتی وارد تجارت نفت به شکلی که امروزه وجود دارد، شده است. وقتی که جان دیویدسون راکفلر جوان بود آرزو داشتکه ۱۰۰ هزار دلار پول داشته باشد و صد سال عمر کند. راکفلر در سن ۱۶ سالگی دستیار حسابدار شد، و در سن ۲۰ سالگی به همراه مائوریس بی. کلارک و برادارانش وارد شراکت تجاری شد. سپس او و برادرش ویلیام، شرکت راکفلر اند اندروز را به همراه ساموئل اندروز تأسیس کردند. به جای حفاری چاه نفت، او بر روی پالایش نفت تمرکز کرد. اراکفلر با ثروتی به ارزش ۲ درصد اقتصاد ملی ایالات متحده، اولین میلیادر این کشور شد. اوج ثروت او ۳۳۶ میلیارد دلار در سال ۱۹۱۳ تخمین زده می‌شود. راکفلر ۴۰ سال آخر عمر خود را در بازنشستگی در عمارت خود در منطقه وستچستر نیویورک سپری کرد. ثروت او عمدتاً برای ایجاد رویکردهای مدرن سیستماتیک نیکوکاری از طریق ایجاد بنیادهایی استفاده شد که تأثیر قابل توجهی بر پزشکی، آموزش و پرورش، و تحقیقات علمی داشتند.
این جمله راکفلر در کسب و کارهای امروزی نمود بسیاری دارد. بسیاری از افراد به صرف داشتن یک جمع دوستانه تصمیم می گیرند یک کسب و کار را شروع کنند. کسب و کاری که بر پایه یک رابطه دوستانه شروع شده باشد ممکن است کار کند ولی همواره تحت تاثیر احساسات و روابط دوستانه اشخاص گروه خواهد بود و به همین دلیل است که این شکل از تجارت ها عموما با شکست روبه رو می شود و حتی رابطه دوستانه افراد درگیر را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. پس فراموش نکنید دوستان خوب الزاما شرکای کاری خوبی برای هم نخواهند بود.

۳) ری کراک (موسس قدرتمند برند مک دونالد):

 ری کراک (موسس قدرتمند برند مک دونالد)

“شانس با تلاش ارتباط مستقیم دارد. هر چه قدر بیشتر تلاش کنید خوش شانس تر خواهید بود”

“موفقیّت بیشتر تشکیلات من، حاصل انتخاب مناسب افرادی است که برای کارهای مهم و کلیدی برگزیده ام.”

من همیشه بر این باور بوده ام که هرکس مسئول مشکلات و پدید آورنده شادمانی خویش است.
ری کراک رئیس افسانه ای مک دونالد و کسی که مک دونالد را به غول صنعت رستوران های فست فود در دنیا تبدیل کرد. مک دونالد بزرگترین رستوران زنجیره‌ای جهان است که روزانه به ۶۴ میلیون مشتری سرویس می‌دهد. موفقیت مک دونالد تنها به این دلیل است که فردی مانند ری کراک با تفکر “شانس یعنی تلاش” در راس آن بوده است. کارشناسان معتقدند مک دونالد علاوه بر یک نیروی اقتصادی، پدیده ای اجتماعی است که برخی از ارزشهای اجتماعی را در فراسوی مرزهای غرب دستخوش تغییر کرده و از همین رو، منتقدانش آن را به عنوان نشانه ای از گسترش جهانی سازی و سرمایه داری تشبیح کرده اند. پس اگر فکر می کنید که در زندگی انسان خوش شانسی نیستید به میزان تلاش خودتان نگاه کنید.
ری کراک می‌گوید: اگر یک آجر برای هر زمان داشتم عبارت کیفیت ، خدمات ، نظافت و ارزش قائل شدن را تکرار می‌کردم و فکر می‌کنم با آنها می‌توانستم پلی بر اقیانوس اطلس بسازم .
ری کراک اینگونه گفت: درست است که من یک شبه به موفقیت رسیدم اما ۳۰ سال برای رسیدن به موفقیت زمان طولانی است.

۴) دونالد ترامپ:

سخنان بزرگان در حوزه ی کارآفرینی

“گاهی اوقات شما با شکست در یک نبرد، راهی برای پیروزی در جنگ پیدا می کنید.”

“با ارزش ترین سرمایه هر تاجر و سرمایه گذاری ، تجربه ای است که طی سال های تجارت کسب کرده است”

“مکن است نظرات منتقدین در برخی موارد سازنده باشد اما بستگی دارد این انتقادات از طرف چه کسانی باشد و آیا این افراد به راستی از ماهیت کار شما آگاهی دارند یا خیر ؟”

رئیس سازمان ترامپ است، دونالد ترامپ تاجر، سرمایه گذار، نویسنده و مجری مطرح آمریکایی است که کار خود را با سرمایه گذاری در بازار املاک آمریکا شروع کرد و کم کم دامنه فعالیت خود را گسترش داد و تبدیل به یکی از ثروتمند ترین افراد جهان و پس از آن رئیس جمهور آمریکا شد.

دونالد ترامپ موفقیتش را مدیون طرز تفکرش است : به گفته ی خود ترامپ او اصلا ” اهل کوچک فکر کردن نیست طرز تفکر او به اندازه موفقیت هایش در بیزینس و سرمایه گذاری خوب کار میکند ، دونالد ترامپ میگوید هر تاجری در دنیای سرمایه گذاری و بیزینس باید نقشه ای بکشد که رویاهایش را عملی کند . نقشه شما ممکن است همیشه خوب از آب در نیاید اما حداقلش این است که بعد از چند بار ناکامی بالاخره نقشه درست را پیدا میکنید .

دونالد ترامپ چندان هم تاجر و سرمایه گذار مثبت نگری نیست : شاید خیلی ها فکر کنند آدمی مثل دونالد ترامپ باید تمام زندگی اش را روی خوش بینی سوار کرده باشد ، اما طبق گفته خود او، چندان هم آدم خوش بین و مثبت نگری نیست مخصوصا ” در زمینه سرمایه گذاری و تجارت همیشه بدترین حالت ها را در نظر میگیرد ، دونالد میگوید من همیشه خودم را برای بدترین ها در تجارت و سرمایه گذاری میکنم اما با این طرز تفکر اکثرا ” بهترین ها به سراغم آمده اند .

دونالد ترامپ برای هر کاری که میکند تبلیغات گسترده ای انجام میدهد : طبق گفته خود ترامپ، بخش عمده ای از سرمایه گذاری در هر بیزینسی که انجام میدهد صرف تبلیغات گسترده و شناساندن خدمات و محصولاتش به مردم میشود او می گوید من تعجب میکنم بسیاری از استارت آپ ها با سرمایه های هنگفتی آغاز به کار میکنند اما زمانی که صحبت سر تبلیغات میشود دوست دارند در سرمایه گذاری برای این بخش صرفه جویی کنند ، اگر شما بهترین خدمات و محصول را هم تولید کنید اما مردم آن را نشناسند چه فایده ای دارد ؟ موفقیت در سرمایه گذاری روی یک کسب و کار یک شبه اتفاق نمی افتد تبلیغات بخشی از سرمایه گذاری است که اگر به درستی انجام نگیرد همیشه یک جای کار میلنگد .

۵) بیل گیتس:

سخنان بزرگان در حوزه ی کارآفرینی و کسب و کار

 

“موفقیت یک معلم فریبکار است . او به افراد باهوش تلقین می کند که شما هیچگاه اشتباه نمی کنید.”

از بیل گیتس همیشه با نوآوری‌هایش یاد می‌کنند؛ مدیر عامل و موسس شرکت مایکرو سافت ،یکی از موفق ترین و ثروتمندترین افراد دنیا در زمینه کارآفرینی و کسب و کار جمله ی زیبایی دارد که می گوید:

” موفقیت ها بسیار کمتر از اشتباهات به ما درس می دهند زیرا موفقیت می تواند این حس را در ما به وجود آورد که راه بهتری برای انجام کاری که در آن موفق بوده ایم وجود ندارد و این بزرگترین دلیلی است که اغلب افراد از یک حدی بیشتر پیشرفت نمی کنند.”

همه کسانی که بیل را می شناسند یا اطلاعات اندکی دباره ی وی دارند دوست دارند بدانند علل موفقیت بیل گیتس چه بوده است؟ او به طور قطع با یک ایده ی مناسب، در زمان مناسب و در موقعیت مناسب قرار داشته است. اما خودش در طی سالیان به برخی از علل موفقت پایدارش اشاره هایی کرده است. راهنمایی های وی می تواند برای هر کسی در هر زمینه ای مفید واقع شود. برخی از توصیه های گیتس در این زمینه را می توانید در ادامه مطالعه کنید.

“اگر من تنها به نفع خودم و بردن فکر می‌کردم، در حال حاضر شغل دیگری داشتم و اگر تنها فکرم رسیدن به خط پایان بود، فکر نمی‌کنید که سال‌ها پیش، از آن عبور کرده بودم؟”

“هر گاه خبرهای بد را به عنوان یک نیاز به تغییر و نه یک خبر منفی پذیرفتید، شما از آن شکست نخورده اید، بلکه چیزهای تازه ای از آن آموخته اید.”

“اگر در کارتان موفق نیستید، پدر و مادر خود را سرزنش نکنید، از نالیدن دست بکشید و از خطاهای خود درس بگیرید.”

“مشتریان ناراضی همیشه موجب نگرانی هستند. آنها در عین حال فرصت طلایی شما هستند”

۶) ریچارد برانسون (بنیان گذار ویرجین گروپ):

” بزرگترین علاقه مندی من در زندگی این بوده است که برای خودم هدف های دست نیافتنی قرار دهم و سپس تمام سعی خودم را برای رسیدن به این اهداف به کار بندم.”

۷) توماس ادیسون (مخترع لامپ):

“فرصت ها توسط اکثر انسان ها غنیمت شمرده نمی شوند چرا که در لباس کار ظاهر شده و نیازمند به تلاش هستند.”

“من برای افرادی که تنها یک ایده دارند اما در راه رسیدن آن قدم می گذارند، احترام بیشتری نسبت به کسانی که هزاران ایده دارند اما به دنبالشان نمی روند، قائل هستم.”

“من هیچ وقت شکست نخوردم من فقط چندین هزار راه پیدا کردم که به هدف نمی رسید.”

یکی از بهترین سخنان در حوزه کارآفرینی و کسب و کار که می توان از آن بهره برد.

۸) والت دیزنی (بنیانگذار کمپانی والت دیزنی):

“یکی از بهترین انواع تفریحات انجام دادن کارهای غیر ممکن است.”

۹) جف بزوس (موسس سایت آمازون):

”برند شما همان چیزی است که مردم در مورد شما می گویند، زمانی که شما خودتان در اتاق نیستید.”

۱۰) لری الیسون (بنیانگذار کمپانی اراکل):

“زمانی که شروع به نو آوری می کنید، باید خودتان را آماده کنید که همه شما را دیوانه خطاب کنند. “

۱۱) هنری فورد (بنیانگذار کمپانی فورد):

“چه شما فکر کنید که می توانید کاری را انجام دهید و چه فکر کنید که نمی توانید آن کار را انجام دهید، در هر دو حالت درست فکر می کنید.”

۱۲) کارلوس اسلیم (صاحب کمپانی تلکامز):

“زمانی که شما برای تفکرات و اعتقادات دیگران زندگی می کنید، در حقیقت شما مرده اید.”

۱۳) ماری کی اش (بنیانگذار کمپانی آرایشی بهداشتی ماری کی):

“الزاما افراد با استعداد با انبوهی از ایده های ناب بهترین ها نیستند. بهترین ها کسانی هستند که حتی اگر فقط یک ایده دارند، رسیدن به آن را دنبال می کنند.”

یکی از بهترین ایده پردازان در حوزه کارآفرینی و کسب و کار که می توان از سخنان ایشان سود برد.

۱۴) لری پیج (بنیانگذار گوگل):

“زندگی دو شانس به شما داده است؛ یکی اینکه تغییراتی بزرگ در دنیا به وجود آورید و دیگری اینکه تغییراتی کوچک در کسانی که دوستشان دارید. هر دو این ها شانس های فوق العاده ای هستند و فراموش نکنید که فرصت شما بسیار کوتاه است و خیلی زودتر از آن چیزی که تصور کنید به پایان خواهد رسید.”

۱۵) رید هافمن (سرمایه گذار و موسس لینکد این):

“کارآفرینی یعنی خودتان را از پرتگاهی به پایین پرت کنید و در حال سقوط، هواپیمایی برای خود بسازید.”

۱۶) کاظم قلمچی (بنیانگذار کانون قلمچی):

“زمانی که شروع به کار کردم با خودم عهد بستم که حتی یک ریال هم وام نگیرم و به میزانی که می توانم روی پای خودم بایستم.”

۱۷) نازنین دانشور (بنیانگذار سایت تخفیفان):

“راز موفقیت در هر کسب و کاری، صرفا داشتن دانش فنی نیست. بلکه آشنایی کامل با نوع و مدل آن کسب و کار است.”

۱۸) کلینت نلسن (بنیانگذار استارتاپ ویکند):

“دنیا مسطح است.همه از ابزارهای یکسان استفاده می کنیم و در فکر راه حل برای مشکلات مشابه و بهبود این ابزارها هستیم.

۱۹) پیر امیدیار(بنیان گذار ای بی):

“هر آینده ای که در ذهن خود دارید بسازید؛ سعی نکنید همه چیز را برنامه ریزی کنید.”

۲۰)ساتین(اقتصاد دان):

دنبال فرصت نباشید ؛ آن را خلق کنید.

۲۱) هنری فورد (موئسس شرکت فورد):

“کیفیت یعنی درست انجامش دهید، اگر چه کسی نگاه نمی کند.”

۲۲) پیتر دراکر (پدر کسب و کار نوین):

هر بنگاه کسب و کار تنها دارای ۲ فعالیت اصلی است؛ نوآوری و بازاریابی!

 

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

ممنون از شما. خدا قوت
بسیار کاریردی و مفید بود.
استفاده موردی از این مقاله چطور هست؟ اجازه دارم از
جملات مشخص شده، استفاده کنم؟ (به صورت محتوای ۲ خطی)

نظر شما برای “ ویژگی های شخصیتی کارآفرینان برتر ”

ویدیو ها