آموزش کسب و کار اینترنتی انلاین در ایران

فراحرف | کسب و کار آنلاین

میان وعده هایی که شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد – قسمت اول

مجموعه: » تعداد بازدید: 88

با بهترین میان وعده های سالم برای مقابله با اضافه وزن آشنا شوید. در ادامه به معرفی مواد غذایی که برای مدت طولانی تری شما را سیر نگه می دارد می پردازیم.

میان وعده های سیر کننده

5 میان وعده ای که شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد

افراد با اضافه وزن بالا همواره کمیت مواد غذایی و میان وعده ها را عامل چاقی خود در نظر می گیرند. جالب است بدانید که در کنار کمیت، نوع و کیفیت آن نیز می تواند منجر به افزایش اشتها یا گرسنگی زودرس شود که به معنایینیاز به مصرف مجدد می باشد.

عادت مصرف بیش از حد مواد غذایی در زمانی از حد خود فراتر می رود که فرد با گرسنگی های کاذب و یا زود رس تمایل به خوردن بیش از نیاز روانه خود کند.

برای از بین بردن حس گرسنگی کاذب و یا غیر ضروری بهتر است با بررسی ترکیب موادی که مصرف می کنید، مواردی که نمی توانند احساس سیری را برای مدت طولانی نگه دارند حذف کرده و محتوای غنی با طول هضم بهتری را وارد عادت مصرف خود بکنید.

بهترین میان وعده های مناسب برای افراد چاق


حتما بخوانید: مهمترین مواد غذایی که برای لاغری باید بشناسید


۱- ذرت بود داده

ذرت بو داده به عنوان میان وعده

با وجود قبول عدم زیاده روی در مصرف مواد صنعتی، شاید همچنان به مزه شور و ترد این محصولات را علاقه داشته باشید که در این صورت ذرت بو داده می تواند بهترین جایگزین باشد.

صحبت از ذرت بوداده منظور از ذرت خانگی تازه می باشد که بدون زیاده روی در استفاده از نمک و روغن مانند ذرت های بازار، حاوی بخش گیاهی آن نیز بوده و بدون مقدار سوخته اش مصرف شود. نوع سالم این ماده می تواند به عنوان یک نمونه با فیبر بالا و بدون کالری، روش خوبی برای از بین بردن احساس گرسنگی کاذب و یا کوتاه باشد.

۲- شکلات تلخ

شکلات تلخ - میان وعده

آیا ممکن است از شکلات به عنوان یک ماده غذایی سالم و مفید نام ببریم؟ در صورتی که علاقه به مصرف میان وعده هایی مانند شکلات و کاکائو دارید؛ بهتر است به جای انواع شکلات ها و شیرینی های موجود در بازار به شکلات تلخ و تیره که حاوی مقدار بالایی کاکائو باشد روی

آنچه که وجه کاکائو را در باور عمومی در زمینه تغذیه خدشه دار کرده در واقع شکر و مواد صنعتی همراه با آن است. اما کاکائو تلخ و بدون چاشنی های اضافی می تواند یکی از بهترین میان وعده های سالم به حساب آید که نه تنها به دندان های شما آسیب نرسانده بلکه در از بین بردن میکروب های لای دندان نیز موثر است.

اما در وجه اضافه وزن در واقع این نوع خوراکی با کند کردن فرایند هضم، احساس گرسنگی را به تعویق انداخته و ترشحات ایجاد حس گرسنگی را محدود می سازد.

۳- ماست یونانی

ماست یونانی به عنوان میان وعده

محصولات لبنی همواره به عنوان منبع غنی برای تامین نیاز های بدن ذکر می شوند که می تون با توجه به تنوع آن ها در هر شرایطی از یکی از اعضاء این خانواده مقوی استفاده نمود. در میان این محصولات شاید ماست بیشترین کاربرد را در کنار دیگر وعده ها یا به عنوان یک میان وعده داشته باشد.

صحبت از ماست در واقع ماست یونانی می باشد که بر خلاف دیگر فرآورده های لبنی صنعتی با حفظ چربی سالم خود، مواد محلول در چربی خود را حفظ کرده و شکل نیمه سفت و غلیظ ان اجازه به استفاده با دیگر مواد غذایی را می دهد. ماست یونانی به عهنوانت یک منبع سرشار از کلسیم شناخته می شود.


حتما بخوانید: رژیم غذایی مناسب برای پیشگیری از آلزایمر


۴- مغز بادام

میان وعده سالم - بادام

سرشار از پروتئین، سرشار از فیبر و به همراه بافت های مقوی شاید بهترین میان وعده با کمترین حجم و بیشترین تاثیر باشد. تنها توجه داشته باشید که در مصرف آن زیاده روی نشده و هیچ گاه جایگزین وعده اصلی غذایی نشود تا بتوان بیشترین تاثیر را از آن گرفت.

۵- میوه و سبزیجات غنی از آب

میان وعده با استفاده از میوه

با یک تیر دو نشان بزنید. با مصرف میوه‌جات و سبزی‌جات آب داری مانند خیار، هویج، هنداونه و… علاوه بر تامین املاح مقوی قسمتی از آب موردنیاز روزانه را نیز تامین کرده اید. شکل آب دار این نوع میوه و سبریجات به علت حجم بالای آب آن به سرعت احساس سیری را در شما ایجاد می کند. علاوه بر این وجود فیبر بالا در این نوع مواد نیز می تواند به اصلاح فرایند هضم و گوارش کمک کند.


حتما بخوانید: حضور ذهن چه منافعی دارد و چگونه میتوان آن را تقویت کرد


میان وعده های سالم

شاید میان وعده های صنعتی را به خاطر سهولت در استفاده و عادت به آن ها برگزینید. اما با نگاهی به اطراف خود می توانید ترکیبات طبیعی تری را بیابید که علاوه بر کیفیت بالا، می توانند برای مدت بیشتری شما را سیر نگه داشته و مانع اضاف وزن شوند. در ادامه این سری از مقالات به معرفی مواد غذایی طبیعی بیشتری خواهیم پرداخت.

برگرفته از: lifehack

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

نظر شما برای “ خطرات چاقی | بیماری مدرن عصر حاضر را بیشتر بشناسید ”

ویدیو ها